כלים

למרות הרקטות מעזה: ילדות ממזרח ירושלים תגענה לאשדוד ליום חזרות עם בנות העיר לקראת קונצרט שירה משותף לקירוב לבבות, בהשתתפות זמרת אופרה יפנית, מוזיקאים ואמני אוריגאמי ושירה בשלוש שפות: עברית, ערבית ויפנית

ההחמרה במצב הביטחוני וירי הטילים לא מרפים את הידיים ליוזמה ייחודית לקירוב לבבות בין יהודים לערבים. ביום שלישי הבא, 20 במרץ, תגענה בנות בית הספר מלאוויה במזרח ירושלים ליום חזרות עם בנות בית הספר הממלכתי דתי אריאל באשדוד לקראת קונצרט שירה וקיפולי אוריגאמי שהן תערוכנה במשותף ביום ראשון שלאחר מכן (25 במרץ) במשכנות שאננים בירושלים.

הבנות משני בתי הספר תתאמנה יחד בקיפולי אוריגאמי ובשירה בהנחייתה של זמרת האופרה היסאקדו איקדה שתגיע במיוחד מיפן, יחד עם מוזיקאים ומומחי אוריגאמי. הפרויקט משלב שתי אמנויות יפניות, מוזיקה ואמנות האוריגאמי לקיפולי נייר.

העיסוק המשותף באומנות מהווה גשר בין ילדים מתרבויות שונות, כשרוח היצירה מפילים את המחיצות ומנתצת דעות קדומות. מדובר בפרויקט הממומן על ידי המרכז לקידום השלום בקובה – יפן ונערך על ידי עמותת "מקפלים ביחד" והמרכז הישראלי לאוריגאמי.

במהלך המופע במשכנות שאננים התלמידים יערכו קונצרט המבוסס על ניגון בנייר. האמן הבינלאומי פול ג'קסון ידריך את הילדים כיצד לגלות מגוון צלילים שונים המופקים מנייר שיפתיעו וידהימו את המאזינים.

החלק השני במופע יערך בהשתתפות זמרת האופרה היפנית והמלחין יצחק פוג'יטה. המוזיקאים יערכו עם הילדים מופע שירה תלת שפתי המשלב בין שירים בשפות ערבית, עברית ויפנית.