שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר תוקפת את מדיניות הרווחה הישראלית ואת התרחבות הפערים בחברה.  דורנר אשר נשאה דברים בכנס ״מדיניות, חקיקה והמגזר השלישי״ שנערך במכון ון ליר, אמרה בדבריה: ״מתרחב הפער בין שכבות האוכלוסייה. רמת החיים עולה ואי השוויון נפער. אי אפשר להטיל את האחריות על המתנדבים בארגונים. המגזר השלישי עושה דברים נפלאים אך האחריות היא של המדינה. לא מדובר בצדקה אלא בזכויות חברתיות בסיסיות. אדם זכאי שיהיה לו מה לאכול״.

כלים

Dr._Nissan_Limor

אל דבריה של השופטת דורנר הצטרף גם ד"ר גיא רוטקופף מנכ"ל משרד המשפטים ופנה אל ראשי המפלגות שרצות בימים אלה לבחירות "נושא המגזר השלישי צריך להיות מצע של המפלגות לבחירות, לדעתי זו מדינות שצריך לגבש ולפעול בהתאם. מעניין לשמוע מה חושבים כאלה שמדברים על מדיניות רווחה וכאלה שמדברים על מדיניות שמאל כלכלי וימין כלכלי, חושבים על מדיניות חקיקה והמגזר השלישי. המגזר הראשון והמגזר השלישי צריכים לעבוד יחד תוך שיתוף פעולה ותוך רצון למקסם את ההצלחה של הציבור ואילולא הפעולה של החברה האזרחית יש דברים שלא יכולנו לעשות אנחנו במגזר הראשון במדינה. עד שהמדינה יודעת שיש ילד רעב ברחוב לוקח זמן מישהו צריך לתווך מישהו צריך לדעת שהוא צריך לתווך להיות שם אבל אם המדינה לא תדע אז לא יהיה פיתרון יש דברים צריכים להגיע מהחברה האזרחית ומהמגזר השלישי לטיפול ישיר מול המדינה".

ברב שיח שעסק בנושא "מדיניות ציבורית כלפי המגזר השלישי" התארח ראש רשות התאגידים ורשם העמותות‎ עו"ד אלון בכר וסיפר כי בשנתיים האחרונות משרד המשפטים עובר תהליך לייעול פיקוח ואכיפה על ארגוני המגזר השלישי "ביקורות העומק שאנחנו עושים לארגונים עברה שינוי מרכזי בשנתיים האחרונות, שינינו את השיטה בימים אלה אנו בשלבים ראשונים שלה, ועברנו משיטה אחידה: ביקורת עומק אחת לכלל הארגונים בלי הבדל גודל, תחום פעילות, וכו' לשיטה אחרת שבה יש ביקורת אחידה אבל עם מוקדי בדיקה יעודים וספציפיים, לפי תחומים ולפי המידע שיש לנו. הגברנו גם את שיתוף הפעולה עם משרדים ממשלתיים נוספים כמו רשות המיסים הרשות להלבנת הון ומשרדים נוספים כשהמטרה היא לשלב ידיים ממשלתיות במקומות שנדרשת התערבות של המדינה”.

יו"ר פורום ון ליר למגזר השלישי ד"ר ניסן לימור הוסיף כי "הדיון הוא חשוב ועינייני, הוא מעלה מודלים לגבי חוק עמותות חדש והוא בעצם מקדם את השיח הציבורי בתוך המגזר השלישי ובין המגזר השלישי לממשלה לגבי חקיקת חוק עמותות חדש שיתאים לצרכים של הארגונים במאה העשרים ואחת. הדברים שנאמרו בכנס תמכו וחיזקו את ההכרה והחשיבות במגזר השלישי ופעילותו, וכן בכיווני המחשבה או הנושאים שהעלה המודל שהוצג אתמול בכנס".

כנס מדיניות, חקיקה והמגזר השלישי נערך במכון ון ליר בירושלים בהשתתפות אהוד פראוור ראש האגף לתכנון מדיניות במשרד ראש הממשלה, ד״ר גיא רוטקופף מנכ״ל משרד המשפטים, ד״ר ניסן לימור, עו״ד אלון בכר רשם העמותות וראש רשות התאגידים, ח״כ יצחק הרצוג ועו״ד אבי ליכט המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.