teancocizלקראת חג הסוכות הקרב, מציעה אוסנת בוברוב, דיאטנית קלינית של חוות הבריאות מצפה הימים, טיפים, עצות ומתכונים בריאים וטעימים להכנה עם הילדים בסוכה. בהשראת הגידולים בחווה, מציעה בוברוב במיוחד לסוכות מתכונים שניתן להכין עם הילדים בסוכה. אחת הדרכים המוצלחות ביותר להעשרת התפריט, היא שיתוף הילדים בהכנה עצמה

כלים

טיפ נוסף- כשמדובר במאכל חדש שאינו מוכר לילד, מוטב להציעו בתחילה בכמויות קטנות.

מתכון לעוגיות טחינה- מועשרות בסידן

החומרים:

300 גרם טחינה גולמית משומשום מלא

200 גרם חמאה

200 גרם סוכר

350 גרם קמח לבן

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים את כל החומרים לעיסה אחידה. יוצרים כדורים קטנים, משטחים אותם ומניחים בתבנית במרווח של כשלושה ס"מ ביניהם. אופים כ-15 דקות עד שהעוגיות מתחילות להזהיב. (אם נעשות כהות טעמן נפגע.)

הנבטת מש

המש הינו חטיף טבעי ובריא במיוחד, עשיר בחלבון, ויטמינים ומינראלים וגם בסיבים תזונתיים ופחמימה מורכבת. (בכדי להנביט את המש יש לקנות אותו שלם. לרב תמצאו אותו בין מדפי המוצרים האורגניים)

החומרים:

100 גרם מש (כדי להנביט את המש יש לקנות מש שלם שלא טופל בהקרנה או בייבוש. מומלץ להתחיל בכמות קטנה יחסית, של 100 גרם, ולהגדיל בהתאם לצורך).

אופן ההכנה:

מניחים את זרעי המש במסננת רשת צפופה ושוטפים במשך כמה דקות. מניחים את המסננת עם המש בתוך קערה עם מים, כך שהמים מגיעים עד למחצית גובה המש. לאחר יומיים המש יונבט ויהיה מוכן לאכילה. (בקיץ עשוי לנבוט לאחר יום אחד).

מתכון : תאנים ממולאות בגבינת ריקוטה

חומרים:

תאנים טריות או מיובשות

גבינת ריקוטה (הגבינה עשירה בסידן טבעי)

אופן ההכנה:

חורצים את התאנים בעומק שני שליש. חותכים מהגבינה קוביות וממלאים את התאנים בגבינה.

מתכון: תמרים ממולאים בחלבה ביתית

חומרים:

תמרים טריים (מג'הול או אמרי)

טחינה גולמית משומשום מלא (עשירה בסידן)

דבש

אופן ההכנה: מערבבים את הטחינה הגולמית עם הדבש לקבלת חלבה ביתית ללא תוספת סוכר. מגלענים את התמרים ומוסיפים חצי כפית חלבה לכל תמר.

ייבוש עלים לתה לחורף

כיוון שצמחי התה לסוגיו- הלואיזה, עשב הלימון, מליסה, מנטה, נענע ועוד מוריקים במזג אווי חם, ניתן לקטוף, לטפל בהם ולשמרם- עד שיגיע החורף הקר, אז מזדקקים להם יותר מכל.

אופן ההכנה:

יש לגזור את הצמחים, לשטוף ולייבש.

(הלואיזה והמליסה או בעלי העלים הגדולים כדאי להפשיט מן הגבעול עוד לפני הייבוש. דרך טובה לעשות זאת היא בניגוד לכיוון הצמיחה, מהעלים הצעירים והקטנים עד לגדולים שבבסיס הגבעול הקטוף.)

יש להניח את העלים על סלסילות מאווררות במקום מוצל (כך הם לא ישחירו). לאחסן בצנצנת אטומה ולחכות לחורף...

חוות הבריאות מצפה הימים הינה משק אורגני, בה התוצרת גדלה במקום, ללא ריסוס. החקלאות והגידולים נעשים ברובם בדרכים מסורתיות, בעזרת עבודת ידיים.

בחווה:עצי פרי הדר- אשכוליות, תפוזים, קלמנטינות, לימונים, עצי תאנה, אגוזים למיניהם, גויאבות, תפוחים, אגסים, משמשים ושזיפים, ירקות רבים ביניהם 8 סוגים של חסה, חצילים, עשבי תיבול, ירקות שורש, פרחי מאכל, קישוט ועוד. כאשר תפריטי המסעדות במקום נערך בהתאם ליבול המשק על פי עונות השנה. הירקות נקטפים כל יום ומגיעים טריים למטבח.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS