כלים

גם בימים של מצוקה כלכלית, מצב רוח ירוד, מהפכות חברתיות ועוד, ההתנהגות האנושית-הנשית לאורך ההיסטוריה מעולם לא חדלה לחפש את היופי ולהתהדר בתכשיטים. תכשיטי האופנה (אלטרנטיבה זולה לתכשיטי זהב ויהלומים) התפתחו ונפוצו על רקע המשבר הכלכלי שבין שתי מלחמות העולם, החל משנת 1930, כאשר נשים המשיכו להתקשט וחיפשו אלטרנטיבה זולה ומקורית לתכשיטים המסורתיים. המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר מציגה תערוכה חדשה בשם "תכשיטי אופנה" שתפתח החל מיום 22 לנובמבר בשעה 19:00 (עד ה-13 לדצמבר) בגלריה ע''ש לורבר בשנקר ברמת-גן.

התערוכה "תכשיטי אופנה" נולדה מתוך היצירה של הסטודנטים והמרצים במסגרת הקורס "עיצוב תכשיטי אופנה", החושף בפני הסטודנטים בשנה ג' במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר את עולם האופנה הבינלאומי, עולם המאופיין בהשתנות מהירה מאד וחלופה מהירה של "טרנדים".

מעצבי התכשיטים הצעירים התבקשו למצוא תחליף אטרקטיבי לחומרי היוקרה ועל ידי כך נוצר מפגש מעניין בין הצורפות הקלאסית לבין האופנה תוך שמירה על ערך הנדירות - אומנם ללא זהב ויהלומים, אלא בשימוש בחומרים זולים שרק אופן הביצוע האיכותי והשימוש הווירטואוזי בחומרים השונים מקנה להם את תחושת הנדירות. עיצוב התכשיטים כולל מגוון חומרים שאינם דווקא מתכת, בהם ניבדק המחבר הנכון בין החומרים ובין התכשיט לגוף.

"תחום תכשיטי האופנה מאפשר חשיבה יצירתית ללא גבולות ומאתגר את המעצב ללא הרף תוך התבססות על אינטואיציה אישית הנובעת מלמידה ומחקר." אומר שרון קרן, ראש המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר "כיום נראה שאנו שוב נמצאים בעידן בו מחירו המאמיר של הזהב מקצץ ביכולת העיצוב והייצור של תכשיטי יוקרה ולכן אנו עדים לחזרה ושגשוג מהיר וחד של תכשיטי האופנה."

"הלך הרוח האלטרנטיבי, הרוחני והחזרה לשורשים של השנים האחרונות, הביא גם לתהליך חזרה לאומנויות מלאכת היד, בהן יש ביטוי ליצירה ידנית, הנשענת על מסורות עשייה הן מבחינת הדגמים העיצוביים והן מבחינת הטכניקות בהן נעשה שימוש." מוסיף קרן.

בתערוכה משתתפים תלמידי הקורס לעיצוב תכשיטי אופנה בהנחיית ענת אבוקיה-גרוזובסקי, יואב מילר ואורינה מרצקי-פרנטה.

תערוכת תכשיטי אופנה תהייה פתוחה לקהל החל מיום 22.11 בשעה 19:00 ותתקיים בגלריה ע"ש לורבר, רחוב ידע העם 8, רמת גן. שעות פתיחה א'-ה': 10:00-20:00, יום ו' 10:00-13:00.