שנת הלימודים החדשה עומדת בפתח ועימה התרגשות גדולה המהולה בלחץ וחרדה. זה טבעי מאוד שהתחלות חדשות יעלו בנו לחצים ופחדים, אך בדיוק בשביל זה החלטנו לייצר לכם צ'ק ליסט של קניות ודברים להספיק לפני תחילת הלימודים החדשה. הכללנו ברשימה שלנו את כל מה שאפשר לחשוב עליו מחולצות בית ספר וילקוט ועד בניית שיגרה נכונה בעבור הילד לקראת שנת הלימודים.

כלים
צ'ק ליסט קניות לתחילת הלימודים החדשה
צ'ק ליסט קניות לתחילת הלימודים החדשה

 

הגיעו מוכנים לתחילת הלימודים

הגעה לשנת הלימודים כשאתם מוכנים מבעוד מועד עוזרת להקל על הלחצים הנלווים לתחילת לימודים. גם ככה אנחנו דואגים שמה נצליח במבחנים וברמה הפדגוגית, אנחנו בלחץ שלא נצליח להשתלב חברתית או סתם כי אנחנו לא יודעים מה מצפה לנו בשנה הבאה. אז כדי להוריד ממכם את הלחץ מדברים שצריך לעשות כמו הדפסים על חולצות או רכישה של ספרי הלימוד, הכנו לכם את הצ'ק ליסט הזה:

ילקוט – אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים להשקיע בו הוא ילקוט איכותי, כזה שיושב בנוח על שתי הכתפיים ולא מכופף את הגב שלכם בצורה לא טבעית. זכרו כי הילקוטים נועדו לסחוב משקלים כבדים ולכן אם יש לכם בעיות בגב או בכתפיים מומלץ לשקול ילקוט עם גלגלים.

ארנק ואמצעי תשלום – נכון שארנק זה הדבר הראשון שאתם שמים בכיס, אבל תתפלאו כמה אנשים שכחו לקחת איתם ארנק ביום הראשון של הלימודים. אז שימו לכם בילקוט כמה שקלים כדי שבטוח לא תתקעו בלי והוסיפו פתק על הדלת שכתוב בו "ארנק".

כלי כתיבה – אנחנו חסידים גדולים של אולד סקטול ווינטאז', זו הסיבה שגם אם יש לכם מחשב נייד או טבלט שעליו אתם רושמים אנחנו ממליצים לכם להצטייד בנוסף לכך במחברת 5A, דפדפת 4A, כמה עפרונות ועט איכותי.

חולצה – הסעיף הזה מדבר יותר על ילדים הלומדים במערכת החינוך הממלכתית ונדרשים להגיע לבית הספר עם מדים אחידים. אל תשכחו שהחולצה הזו תשמש את הילד במשך שנה שלמה והיא צריכה להיות עשויה מבד איכותי ונושם ועם הדפס שלא יורד אחרי שתי כביסות. קיימות חברות רבות המציעות הדפסה על חולצות ואתם רק צריכים למצוא את זו שהכי משתלמת בעבורכם (טיפ קטן, אם תתגבשו כמה הורים מאותה כיתה תוכלו לקבל הנחת כמות משתלמת).

ספרי לימוד – כל מוסד שולח לפני תחילת השנה את רשימת ספרי הלימוד הנדרשים מהתלמיד על פי הקוריקולום השנתי. אנחנו ממליצים מאוד לרכוש את ספרי הלימוד הללו מיד שנייה ולא חדשים מהחנות, לא רק שמדובר על חיסכון כספי אלא על הצלה של כדור הארץ.

טיפים קטנים להחזרת הרגלים נכונים

אחרי החופש הגדול, במיוחד החופש המוזר שנוצר בעקבות התפרצות הקורונה, יש צורך להרגיל את הילדים לחזרה לשגרה, ולפעמים גם את עצמנו אם נהיה כנים. הכנו לכם רשימה קצרצרה עם טיפים להחזרת ההרגלים שלנו לשגרה.

קבעו שנת שינה ושעת השקמה והקפידו עליהן הסבירו לילד את מה שעומד להתרחש ושתפו אותו בשיח, זכרו גם להזכיר לו את הרגעים הכיפיים מהחופש כדי שלא הכול ייראה שחור ארוחת בוקר מזינה היא סוד ליום רגוע ושלו, מומלץ להפריד בחצי שעה בין האוכל לבין שתיית הקפה של הבוקר למען ספיגה מלאה וטובה יותר של הוויטמינים והמינרלים. הכינו את התיק ואת הבגדים ערב קודם כדי לפתוח את היום ברוגע בדקו את הדרך למוסד הלימודים לפני היום הראשון, מומלץ גם ללכת אותה פיזית עם ילדים קטנים כדי להרגיל אותם. אם יש לכם ילד קטן שהולך לבד לבית הספר, שננו איתו את כללי הבטיחות בדרכים

כלל האצבע הוא להרגיל את עצמנו (ואת הילדים הקטנים) כמה שיותר לחזרה לשגרה על ידי דיבור עליה, תכנון שלה והתנעתה מחדש באופן מדיד ולא פתאומי. מעל הכול חשוב לזכור שתחילת הלימודים היא בעצם התחלה של משהו מרתק ומלא הפתעות שיש בחובו את הכוח לייצר לנו חוויות מופלאות וחברים לשנים קדימה.