זה קורה מידי יום כמה פעמים ביום, רגע אחד נהג יושב ברכב נינוח, שומע רדיו או משוחח עם הנוסעים ולפתע משהו קורה, משום מקום מגיח הולך רגל, או שהנהג מגלה רכב שמגיח לכיוונו מצומת, חוסר תשומת לב רגעית... ותאונה.

קבלו כמה עצות וטיפים מעו"ד אלי אנושי, שופט תעבורה בדימוס, עורך דין תעבורה, שמתמחה בכתבי אישום בתאונות דרכים.

 

תאונת דרכים - אז מה עושים:

אז אחרי הגשת עזרה ראשונה לנפגעים, והזעקת הסיוע, ואם אין צורך שתתפנו בעצמכם לבית חולים, ולפני שמגיעה משטרה ובוחן התנועה יתחיל לשאול שאלות קשות...

כאן בדיוק זמנו של הנהג לפעול על מנת לשפר את מצבו בניסיון למנוע הגשת כתב אישום לנסות למזער את הנזק אם יוגש. כאשר יש מספר שלבים שיש לנסות לבצע במהרה, אז קחו אויר וצאו לדרך.

יש לכם טלפון סלולרי זמין, נהדר, יש לכם מצלמה, תתחילו לצלם, צלמו את הנפגע צלמו את הרכבים, צלמו את התמרורים ואם ישנם כאלו גם את השיחים שהסתירו אותם. צלמו את הרמזור ואם הוא מקולקל עוד יותר טוב, צלמו את מעבר החציה ואם ישנו כזה, גם הרכב החונה שהסתיר אותו לפני שיסתלק,  זכרו שיש מצבים בהם תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים.

צלמו והקליטו עדים, אם אלה באים ואמרים לכם שהנהג השני נהג כמו "משוגע" או שהוא חצה באדום, או הולך הרגל התפרץ לכביש.

תרשמו על נייר או תקליטו, מה אתם זוכרים ומה היה, ומי היה היכן. שימו לב המטרה שלכם לאסוף  מידע שיכול לסייע לעורך הדין שלכם לבחון את המקרה וכך שתוכלו לאחר ייעוץ מתאים להציג את גרסתכם כהלכה לפני הגורמים שיחקרו את האירוע.

בוחן תאונות מגיע לזירה:

בחקירה תחת אזהרה על החוקר לציין את זכותכם להתייעצות עם עורך דין, נצלו אותה.

עצה מעורך דין תאונות דרכים אלי אנושי, שופט תעבורה בדימוס. יש לשתף פעולה עם המשטרה, אך מוטב לא למהר ולהיחקר בשטח תחת אזהרה בזמן שאתם לבדכם, נסערים, כואבים ורק רוצים לסיים עם זה בכל מחיר וללכת הביתה – בקשו להגיע לתחנה למחרת ועימדו על זכותכם להתייעץ עם עורך דין.

חקירת בוחן הנה דבר מהותי עבורכם, וכל מה שתגידו יכול לשמש נגדכם בבית המשפט אם וכאשר יוגש כתב אישום.

זכרו שבמקביל לחקירת בוחן יש לקצין משטרה היכולת, במצבים מסוימים, לפסול את רישיון הנהיגה שלכם ל60 יום... חשבו על זה בטרם תוותרו על זכות חוקית, רק כדי לגמור עם זה כמה שיותר מהר.

יתכן שגם זה יגיע, אך עצתי היא, שאם ניתן, קודם תתייעצו עם עורך דין תעבורה, במשרדו, ורק אחרי זה תגיעו לחקירה מסודרת בתחנה ולשימוע אצל הקצין.

לא בכל תאונה יגיע חוקר לשטח, ואדרבא, אם זומנתם לחקירה מאוחר יותר, נצלו את הזמן טרם החקירה להתייעצות בניחותא.

סיכומו של דבר:

ככל שתגיעו לחקירת משטרה שאתם מוכנים וערוכים אליה יותר, מודעים יותר למצב ולנסיבות, לאחר התייעצות עם עורך דין תעבורה שמומחה בתחום, ישתפרו הסיכויים שלכם לצאת מהפרשה ללא כתב אישום וגם אם כן הדבר ככל הנראה יקטין את הנזק שצפוי בבית המשפט במקרה של משפט.

מאת: עו"ד אלי אנושי עורך דין תעבורה – שופט תעבורה בדימוס, מחבר הספר: גזר דין – מפתח ענישה בעבירות התעבורה.

להתייעצות בדיני תעבורה צלצל מיד:  050-5738228.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.