מוזיאון המדע בירושלים מציג: שביל החלל' 10.04.16-04.02.16. ¨ שיגור טילים¨ תנאי החיים על מאדים ¨ התנסות חווייתית ¨ סרט תלת-ממד¨ סדנאות בנייה לכל המשפחה ¨ ועוד שלל הרפתקאות. מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים מטיס את כל המשפחה להרפתקה בלתי-נשכחת בחלל, עם שלל פעילויות ביניהן - סדנאות, הדגמות, סרטים וסיורים! במהלך ימי חול וסופי שבוע יתקיימו במוזיאון מגוון רחב של פעילויות העוסקות בנושא חלל, המתאימות לטווח רחב של גילאים

כלים
שביל החלל -שלל פעילויות חורפיות בסימן החלל במוזיאון המדע בירושלים.
שביל החלל -שלל פעילויות חורפיות בסימן החלל במוזיאון המדע בירושלים.

הדגמה מדעית: 'טיל-כו' לראות!

כיצד משגרים חלליות וטילי ענק לחלל? מדוע הם לא נופלים וכיצד הם לא 'הולכים' לאיבוד בחלל? ומה ההבדל בין טיל, חללית ולוויין? הדגמה מדעית משעשעת ומפתיעה בהשתתפות הקהל בה ישוגר טיל גזר, טיל מחיאות כפיים, טילי אש ואף טילי חשמל.

סדנת בנייה: משפחה בגלקסיה

ילדים והורים מוזמנים לסדנת בנייה משפחתית בה יוכלו לתכנן ולבנות במשותף את מערכת השמש המשפחתית שלהם ואף לקחת אותה כמזכרת הביתה! הסדנה תכלול בניית כוכבי לכת שונים מחומרים קלים וממוחזרים ולצרפם ביחד לכלל מערכת כוכבים משפחתית.

סדנת בנייה והתנסות: כאן שיגור

פעילות התנסותית וחווייתית סביב מוצגי רוח ואווירודינמיקה: הכרת תחומי דאייה ונחיתה, מנהרת רוח, מנגנוני רחיפה, טיסנים ועוד.

הדגמה: מאדים – מעל ומעבר

היכרות, באמצעות הדגמה, עם התנאים השוררים על מאדים, ושימוש בטכנולוגיות המאפשרות תנאי מחייה בחלל החיצון המתאימים לאדם. (ההדגמה תתקיים בסופי שבוע בלבד).

סיור מומחז: כוכב נולד!

האסטרונאוט כוכבי מזמין את המבקרים למסע בין "כוכבי המוזיאון". סיור בין מוצגים שונים ברחבי המוזיאון ברוח החלל החיצון, תוך למידה על גלקסיות שונות, צלילה בשביל החלב, שיגור מטוסים וגם גילוי היום והלילה...

הקרנת סרטוני חלל של נאסא:

סרטוני חלל קצרים ומרתקים של סוכנות החלל האמריקאית (בתרגום לעברית).

בנוסף הקרנת סרט בתלת ממד:

סרט בתלת ממד מעוף החיים: סרט טבע מרהיב בתלת ממד מבית היוצר של דיסני Nature. חגיגה צבעונית מופלאה שמזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים, מפרח לפרח ולהאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם. בסרט צילומים מקרוב ובטכניקות ייחודיות שחושפים בפנינו את היצירתיות המדהימה שבטבע ושיטות הפיתוי של הפרחים, שזקוקים למעופפים על מנת להתרבות. לסרט קריינות בעברית. (בתשלום נוסף 10 ₪)

מחירים:

ילדים עד גיל 5 – חינם

ילד מעל גיל 5 /מבוגר 45 ₪

כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם) 160 ₪

הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות

שעות פתיחה:

ב'-ה' 10:00 -18:00

ו' 10:00 -14:00

שבת 10:00 – 15:00

*שימו לב: בתאריך 3.2.16 תתאפשר כניסה חינם למוזיאון בין השעות 16:00-22:00 לרגל ציון שבוע החלל הישראלי ביוזמת סוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע