ועידת האו"ם למדיניות עולמית בתחום הסמים נפתחה היום בניו יורק. סגן מזכ"ל האו"ם יאן אליאסון הסביר כי יש להתמקד בזכויות אדם ובדאגה וטיפול לנפגעי סמים; ראשת ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן התמקדה בנאומה בגישת בריאות הציבור ואמרה כי תספק מזור לבעיית ההתמכרות. חברת המשלחת הישראלית ח"כ תמר זנדברג: העולם עושה היום צעד ענק לטיפול חכם, מוסרי ואפקטיבי יותר בבעיית ההתמכרות לסמים

חברת המשלחת הישראלית ח"כ תמר זנדברג בוועידת האו"ם לסמים
חברת המשלחת הישראלית ח"כ תמר זנדברג בוועידת האו"ם לסמים

ועידת האו"ם למדיניות עולמית בתחום הסמים נפתחה לפני שעה קלה בניו יורק, באישור מסמך המדיניות החדש הממליץ על התמקדות בטיפול ובריאות כדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר להתמודדות עם בעיית הסמים בעולם. סגן המזכ"ל יאן אליאסון משבדיה פתח את הוועידה ודיבר על זכויות אדם, על דאגה וטיפול לנפגעי סמים ועל ענישה מידתית לצד אלטרנטיבות לענישה ולהרשעה. לדברי אליאסון, "אסור לנו להסס לאמץ רעיונות חדשים גם כאשר הם מאתגרים תפיסות מסורתיות".

ראשת ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן קראה לאמץ גישה של בריאות הציבור ביחס לנושא הסמים, והתמקדה בנאומה בנפגעי הסמים שזקוקים לטיפול ובהשגת מזור לבעיית ההתמכרות. לדבריה מעבר דגש לאספקט הבריאותי יספק מענה לקהילות שנפגעות מסמים ובמיוחד נשים וחולי איידס ומחלות זיהומיות אחרות. נציגה של אורוגוואי קרא לאי הפללה בשל שימוש עצמי וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל. נציג האיחוד האירופי קרא לביטול עונש המוות על עבירות סמים וזכה למחיאות כפיים. לעומת זאת נציג אינדונזיה אמר כי עונש מוות בגין עבירות סמים משמעותו עשיית צדק.

ח"כ תמר זנדברג, חברת המשלחת הישראלית ויו"ר הוועדה למלחמה בנגע הסמים של הכנסת אמרה היום בפתיחת הוועידה כי "העולם עושה היום צעד ענק לטיפול חכם, מוסרי ואפקטיבי יותר בבעיית ההתמכרות לסמים. הטיפול באמצעות כלים פליליים נכשל ועליו לפנות את מקומו לגישה המתמקדת בטיפול רפואי וחברתי, בהסברה ובמניעה".

הוועידה שנפתחה היום היא הגדולה מסוגה בעולם, נועדה לקדם ולהתוות מדיניות בינלאומית בתחום הסמים. במסגרת הוועידה תאושר הצהרת מדיניות אשר מעידה על שינוי כיוון משמעותי בתחום זה מדגש על הפללה ואכיפה לדגש על טיפול ובריאות כדרך הנכונה והאפקטיבית ביותר להתמודדות עם בעיית הסמים בעולם. זוהי הפעם הראשונה מזה כמעט שני עשורים שבה עורך האו"ם כינוס מיוחד של האסיפה הכללית על מנת לדון במדיניות הסמים העולמית.

בתמונות: ח"כ תמר זנדברג, יו"ר הוועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול; סגן ראש המשלחת לאו"ם דוד רוט; רות אלרואי, מנהלת האגף לפיתוח קשרי חוץ ושיתופי פעולה ברשות למלחמה בסמים; קרן רוט איטח מנהלת היחידה למניעת סמים, אלכוהול וטבק במשרד החינוך; צבי טל, מחלקת תפוצות במשרד החוץ; אתי כהנא, ראש אגף אכיפה וחקיקה ברשות למלחמה בסמים; וסוזן בן עזרא, מנהלת תוכניות ופיתוח ברשות הלאומית למלחמה בסמים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

אולמות האירועים והגנים הטובים ביותר בחיפה וסביבתה

כאשר מדובר בחגיגת הרגעים החשובים ביותר בחיים, למקום יש תפקיד מכריע ביצירת חוויה בלתי…
קרדיט תמונה FREEPIK

פתרונות חדשניים לאוורור ונידוף עשן

בעודנו עוברים תקופה מהפכנית המאופיינת בהתקדמות חסרת תקדים בפתרונות אוורור ונידוף עשן,…
קרדיט תמונה FREEPIK

אילו סוגי בריכות כדאי להכיר לפני שמקימים בריכה ביתית?

תחילת תהליך הקמת בריכה ובחירת בריכה ביתית היא מאמץ מרגש, אך הוא מגיע עם חלק גדול של…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת אוהלים לאירועים השונים

בעת תכנון אירוע חיצוני, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא בחירת המקום הנכון שיתאים לא…
קרדיט לתמונות PIXABAY

כסאות לפינת אוכל

פינת האוכל היא לב הבית. אנחנו יושבים בה כאשר אנחנו מארחים, מתארחים, בזמן איכות משפחתי או…
קרדיט תמונה FREEPIK

פילאטיס מכשירים בירושלים - Inspire Studio

התחילי את מסע הכושר שלך עם שיעורי פילאטיס מכשירים ב Inspire studio בירושלים