הכנסת אישרה הלילה בקריאה שלישית את התיקון לחוק זכויות הסטודנט של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ מרב בן ארי, ובכך מעגנת בחוק את מעמדה של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. המשמעות בין היתר: סמכות חוקית לניהול מו"מ ייצוגי מול המוסדות להשכלה גבוהה בדרישה להורדת מחירי התשלומים הנלווים

כלים
יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי
יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מייצגת את רוב הסטודנטים במדינת ישראל כלפי משרדי הממשלה. בכל משבר, שביתה או בשגרה, נציגי הסטודנטים מטעם ההתאחדות הם אלו שפועלים למען הסטודנטים אל מול המדינה. אולם גוף זה מעולם לא הוכר באופן רשמי על ידי מדינת ישראל. במסגרת פעילותם השוטפת במרוצת השנים, נתקלה ההתאחדות בקשיים בעיקר מול משרדי הממשלה משום שעל פי חוק היא איננה גוף ייצוגי ולמעשה לכלל הסטודנטים אין אף גורם ייצוגי רשמי המוכר בחוק.

הכנסת אישרה הלילה בקריאה שלישית את התיקון בחוק זכויות הסטודנט שהגישו יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ מרב בן ארי. חוק זה מגדיר את התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית כגוף היציג שלציבור הסטודנטים בישראל. על הצעת החוק חתומים חברי הכנסת עליזה לביא, איציק שמולי, איתן כבל, יפעת שאשא ביטון, אברהם נגוסה ויואב קיש.

ההכרה מאפשרת כעת להתאחדות, בין השאר, לנהל מו"מ מרוכז מול כלל המוסדות האקדמיים בדרישה לקביעת תעריף אחיד והגיוני יותר של התשלומים הנלווים, לנוכח המצב כיום בו אין כל אכיפה או הסדרה בקמפוסים השונים, דבר שהרבה פעמים מתבטא בקמפוסים בפריפריה. כמו כן ההכרה תאפשר להתאחדות להוביל פרויקטי מלגות נוספים עם המדינה כדוגמת תכנית כאן גרים והתכנית למאבק באנטישמיות.

התאחדות הסטודנטים בישראל הינה ארגון הגג של 64 אגודות סטודנטים בישראל ומייצגת מעל ל-300,000 סטודנטים וסטודנטיות הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ. ההתאחדות הוקמה בשנת 1934 במטרה לשמור על מעמד הסטודנטים בישראל ולקדם את זכויותיהם בכל תחומי החיים.

ח"כ שולי מועלם רפאלי: ""לאורך עשרות שנים האינטרסים של ציבור הסטודנטים בישראל ייצגו וקודמו על ידי התאחדות הסטודנטים, אולם זו מעולם לא הוכרה באופן רשמי על ידי המדינה. לכן פעמים רבות נתקלו בקשיים בירוקרטים שהקשו עליהם לעשות את מלאכתם הציבורית. אני מברכת על כך שהחוק עבר בקריאה שנייה ושלישית, שמעבר לעובדה שקובע כאן מנהל תקין - מאפשר להגדיל את הסמכות של ההתאחדות לפעול לקידום הצרכיםשל הסטודנטים."

גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "במשך שנים, אנו מייצגים את קולם של הסטודנטים בישראל והיום סוף כל סוף קיבלנו אסמכתא רשמית בנושא מהמדינה. נמשיך להשמיע את קולנו ולייצג את הדרישות והצרכים של הסטודנטים והצעירים בישראל. אנו מודים לחברת הכנסת שולי מועלם רפאלי בקידום חוק זה, וכן לשר החינוך נפתלי בנט ולחברת הכנסת מירב בן ארי".

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.