המודעות לגבי שמירה על אורח חיים בריא עם דגש על ביצוע פעילות גופנית ותזונה נכונה עולה מדי שנה, בשל הרצון לשפר את איכות חיינו, להפחית את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות דוגמת סוכרת, מחלות לב וכלי דם ולהאריך את תוחלת החיים.

אינספור פעמים הוכח הקשר בין המזון אותו אנו צורכים לבין היכולת של הגוף לתפקד בצורה אופטימלית אך כאשר אנו עוסקים בגיל השלישי לתזונה תפקיד חשוב עוד יותר, זאת בשל השינויים הרבים שהגוף עובר בגיל זה.במאמר הבא נעסוק בתזונה בריאה בדיור מוגן ונספק כמה טיפים שיסייעו לשמור על אורח חיים מאוזן, נכון ואידיאלי בגילאים היותר מבוגרים.

כלים
תזונה בריאה בדיור מוגן
תזונה בריאה בדיור מוגן

אז מהי תזונה בריאה בדיור מוגן?לתזונה בגיל השלישי משמעות גבוהה. אילו שינויים הגוף עובר בתקופה זו וכיצד ניתן בעזרת התזונה להפחית את הנזק שיכול להיווצר לגוף?. בתקופה המכונה הגיל השלישי אנו מרגישים בירידה בצריכה האנרגטית של הגוף כלומר הגוף שלנו זקוק ליותר קלוריות. מסת השריר יורדת, מסת השלד גם היא נמצאת בירידה הדרגתית, אנו עלולים לחוש עייפות, כאבי ראש ועוד כל מיני תופעות לוואי שמופיעות כתוצאה מאותם שינויים. אצל חלק מאתנו השינויים הללו באים בשלב מוקדם יותר כבר בשנות ה-50 המאוחרות ויש כאלה שזוכים להרגיש את השינויים בגיל 70 ואפילו יותר מכך. בנוסף, שינויים במבנה ובצפיפות העצם (מורגש בשיניים), שינויים במערכת העיכול מה שגורם לקושי בספיגת הרכיבים החיוניים כמו ויטמינים ומינרלים, ירידה בתנועת המעיים הבאה לידי ביטוי בעצירות - אלו ועוד נוצרים כתוצאה משינויים פיזיולוגיים שהגוף עובר. שילוב מרכיבי תזונה מכל אבות המזון, הימנעות מאכילת מזונות מעובדים, עתירי שומן, חומרים משמרים וצבעי מאכל תיחשף לתזונה בריאה בדיור מוגן ובגיל השלישי.

אז מה צריך לאכול?אכילה יומיומית של דגנים מלאים העשירים בסיבים תזונתיים (מונע עצירות), הקפדה על תזונה עשירה בירקות ופירות (במידת הצורך מרוסקים) - ספיגה טובה יותר של הרכיבים ושמירה על תנועתיות במעיים, קטניות (מקור אנרגטי מעולה) ושומנים בריאים ממקורות של טחינה, שמן זית, אבוקדו ואגוזים מסייעים להפחית את הסיכוי של היווצרות אותן המחלות שתיארנו קודם לכן ומאפשרת לגוף להתמודד טוב יותר עם השינויים שהוא עובר. בנוסף, חשוב מאוד לצרוך מוצרי סידן דלים בשומן, מה שמאפשר לגוף לשמור על מסת עצם בריאה, אכילת דגים וחלבונים ממקורות שונים - עוף, בשר, ביצים יסייעו לשמור על משקל גוף תקין, ימנעו מצבים של רעב ואף ישפיעו לטובה על רמות הכולסטרול והשומנים של הגוף.

בהתאם לכל הנאמר במאמר, בגיל זה ישנה חשיבות רבה לאוכל אותו אתם צורכים שכן האוכל מספק אנרגיה לגוף. לכן בהגיעכם לדיור מוגן, אנא בדקו את המזון אשר מוגש בארוחות ובדקו האם הוא הותאם על ידי תזונאית מקצועית לצורכי האוכלוסייה אשר מתגוררת בדיור מוגן.