"אלו הם מסעותיה של החללית אנטרפרייז.." - לפני 50 שנה, ב-8 בספטמבר 1966 ליתר דיוק, עלתה לאוויר סדרת המדע הבדיוני "מסע בין כוכבים", בכיכובם של קפטן קירק, מיסטר ספוק ושאר עמיתיהם לספינת החלל "אנטרפרייז". יובל שנים, שש סדרות טלוויזיה ו-13 סרטי קולנוע לאחר מכן, ניתן לקבוע ללא צל של ספק כי "מסע בין כוכבים" הפכה לתופעה בינלאומית חסרת תקדים

כלים
ליאונרד נימוי ("מר ספוק"), מכוכבי "מסע בין כוכבים"
ליאונרד נימוי ("מר ספוק"), מכוכבי "מסע בין כוכבים"

ערוץ ההיסטוריה מציין 50 שנה לאפוס ושמו "מסע בין כוכבים" בדוקו סוחף ומרתק, הכולל ראיונות נרחבים עם יוצרי ושחקני הסדרות והסרטים, החל מהסדרה המקורית, ועד לסרט הנוכחי שיצא ב-2016, "סטארטרק: אל האינסוף", לרבות הראיון המלא האחרון שנערך עם לנארד נימוי (שהלך לעולמו בפברואר 2015) - הלא הוא "מיסטר ספוק" המקורי, שגילם את התפקיד בגלגולים כאלו ואחרים לאורך חמישה עשורים.

מרואיינים נוספים המשתפים בספיישל את הצופים בחויותיהם ממסעותיהם בספינת החלל "אנטרפרייז", ואף מגלים מה הפרקים האהובים עליהם בסדרה: הבמאי הנודע ג'יי.ג'יי אברהמס, השחקן והתסריטאי סיימון פג, והשחקניות וופי גולדברג ונישל ניקולס (שגילמה את "ליוטננט או'הרה" בסדרה המקורית).

בין אם אתם מעריצים שרופים, או שחייתם מתחת לסלע ורק עתה התוודעתם לתופעה, הספיישל "50 שנות מסע בין כוכבים" מעניק מבט נדיר מבפנים על כל מה שכרוך בהשתתפות בסדרות ובסרטים השונים, כולל הסברים מחלק מהשחקנים על הרגשתם, בעת שהם נאלצים לעטות על עצמם שכבות איפור אינסופית כדי לגלם יצורים מעולמות אחרים.

חברי צוות, שחקנים ומעריצים ותיקים וידועים של "מסע בין כוכבים" (דוגמת השחקנים ברוס קמפבל, אוליביה מאן ומייקל מק'קין) חולקים את תובנותיהם אודות מורשתו של יוצר הסדרה ג'ין רודנברי, והשפעתו המתמשכת על ההיסטוריה והתרבות האמריקנית העכשווית, לרבות נקודת המבט הייחודית והנועזת של הסדרה על המין האנושי ביובל השנים בהן היא קיימת.

למעריצי "סטארטרק" מקום ייחודי בתרבות ההערצה המודרנית, שכן הם היו הראשונים שזכו בכינוי משלהם- "טרקיז", אשר הפכו למעין כת ייחודית שמשגשגת כבר שני דורות, וסוגדת לכל מה שקשור ליקום שבו מתרחש "מסע בין כוכבים".

50 שנות "מסע בין כוכבים" / 50 Years of Star Trek - ספיישל בערוץ ההיסטוריה

16.10 ראשון 22:30 דוקו בבכורה!

(שידורים נוספים: שישי, 21/10 בשעה 16:30 ושבת, 22/10, בשעה 13:30)