בפתחה של שנת הלימודים תשע"ז, מדווחת המכללה האקדמית כנרת על עלייה מרשימה של כ 25% במספר הסטודנטים הנרשמים, כאשר עלייה חדה נצפתה במסלול חינוך וקהילה, אשר ריכז גידול של מעל ל-17% במספר הנרשמים השנה לעומת השנה הקודמת.

המכללה האקדמית כנרת, צילום: עצמאי
המכללה האקדמית כנרת, צילום: עצמאי

לדברי מבי גאוי מנהל השיווק של המכללה, "הנתונים מצביעים על כך שבשנים האחרונות הצעדנו את לימודי החינוך במכללה לרמה גבוהה ומתקדמת ביותר, המותאמת לצרכי השוק המשווע להון אנושי איכותי האמון על עתיד החינוך במדינת ישראל. אני גאה מאוד על העלייה הזו ומצפה לשנה מרתקת ומרובה בעשייה לסטודנטים החדשים". עלייה נוספת נרשמה גם במסלול ללימודים רב-תחומיים, בו מספר הנרשמים הכפיל את עצמו לעומת השנה שעברה. המסלול נפתח בכנרת זו שנה שנייה, ומאפשר לסטודנטים לבחור ללמוד בלימודי יום או ערב, מה שמאפשר לאנשים עובדים, לאמהות ולמגוון רחב של קהלים לרכוש השכלה אקדמית איכותית ומותאמת לצרכיהם.

עם שנת הלימודים החדשה תיפתח זו השנה הראשונה בארץ תואר ייחודי באנרגיה גז ונפט. במסלול זה ילמדו מהנדסי העתיד במכללה האקדמית כינרת לבנות, לתכנן, להקים ולהפעיל את מערכת הגז, הפקות ממאגרי גז גיאולוגיים, תכנון, פיתוח, בקרה ותחזוקה של מערכות אנרגיה, ותכנון פיתוח ותחזוקה של רשתות הולכה, אגירה ואחסון גז, בעיקר בכל הנוגע למשק הישראלי. "המכללה האקדמית כינרת פותחת את שנת הלימודים תשע"ז עם התחלות חדשות וחידושים מרתקים, לדוגמא, פתיחת המחלקה להנדסת אנרגית גז ונפט, בה הושקעו משאבים רבים ומחשבה מעמיקה. המחלקה תהווה תקדים אשר ממקסם ההלימה בין הלימודים האקדמיים לצורכי השוק, המשווע למהנדסי אנרגיה גז ונפט" כך אמר השבוע נשיא המכללה, הפרופ' שמעון גפשטיין. הוא הוסיף כי "מצפה לנו שנה מרתקת הן מבחינה אקדמית והן מבחינת ההון האנושי האדיר המצוי כאן. אין לי ספק כי נמשיך לחזק את החיבור יוצא הדופן בינינו לבין תושבי הצפון והפריפריה, והיותנו חלק בלתי נפרד ממרקם החיים כאן".