ממשלת ישראל אשררה היום את הסכם פריז, ובכך הוא הפך להחלטת ממשלה מחייבת. עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה

כלים

מדינת ישראל אשררה היום את מחויבותה להסכם פריז באמצעות החלטת ממשלה, ובכך ישראל הצטרפה ל-109 מדינות, אשר אחראיות ל-79% מהפליטות הגלובליות, שכבר אשררו את ההסכם, אשר נכנס לתוקף לפני מספר ימים, ב-4 לנובמבר. בימים אלו (7-18.11) מתכנסת ועידת האקלים במרקש (22COP) ונידונים בה הצעדים הבאים ליישום ההחלטות מהוועידה בפריז.

כזכור, בוועידת האקלים שהתקיימה בפריז בסוף שנת 2015 (COP21) חתמו מדינות העולם על הסכם גלובלי חדש, אשר כולל צעדים שיביאו להשקעות של כטריליארד דולר על פני עשור.

כמו כן, ההסכם מקבע את המחויבות של המדינות להפחתת גזי חממה, במטרה לעצור את ההתחממות הגלובלית ללא יותר משתי מעלות ביחס לרמת הפליטה שלפני המהפכה התעשייתית, ובהמשך - לחתור להגבלת ההתחממות הגלובלית ללא יותר מ-1.5 מעלות.

המשמעות המעשית של עמידה ביעדי ההסכם היא מעבר הדרגתי בתוך כשלושה עשורים מכלכלה עולמית לא יעילה ומזהמת, לכלכלה יעילה ודלת פחמן המבוססת על אנרגיות מתחדשות .

על מנת להבטיח את יישום ההסכם התחייבה כל מדינה לסדרת יעדים וצעדים ברורים ליישום. ממשלת ישראל אישרה תוכנית לאומית להפחתת גזי חממה אשר בין השאר קובעת צעדים ותקציבים משמעותיים לעידוד ייעול המשק, קידום אנרגיות מתחדשות והפחתת הזיהום מתחבורה.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "הסכם פריז הוא לא רק מחויבות למדינת ישראל להוריד את פליטת גזי חממה כמו כל המדינות המפותחות, אלא גם הזדמנות אדירה לצמיחת תעשיית הקלינטק הישראלית, כמי שתספק פתרונות חדשים טכנולוגיים בתחום של הגנת הסביבה והתמודדות עם שינויי האקלים לעולם כולו"

השר זאב אלקין יצא מחר לייצג את מדינת ישראל בוועידת האקלים העולמית של מנהיגי העולם ושרי הגנת הסביבה. זהו המפגש ה-22 לאמנת המסגרת של האו"ם בנושא שינוי אקלים מתקיים במרקש שבמרוקו.

במפגש במרקש דנים בצעדים הבאים ליישום ההחלטות מפריז, ויימשכו הדיונים בנושא יישום המנגנון הבינלאומי לאובדן או פגיעה הקשורים בשינוי אקלים.

מטרת המנגנון היא לתת מענה לאובדן או פגיעה הנגרמים בשל שינוי האקלים, כולל אירועי קיצון של מזג אוויר ואירועים מתמשכים, במדינות מתפתחות הפגיעות במיוחד להשפעות שינוי האקלים.

עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה.