מי שזורק אצלו בסלון בבית זבל על הרצפה – שיקום! עמותת 'צלול' מארגנת שתי צלילות במהלך שבוע נקיון חופים ארצי, שמתקיים כל שנה בתחילת העונה ובסופה, ובמהלכן מתנדבים מנקים את קרקעית הים המלוכלכת.

כלים
מנקים את קרקעית הים בהתנדבות. צילום: מדור קיימות
מנקים את קרקעית הים בהתנדבות. צילום: מדור קיימות

החברה העירונית לפיתוח התיירות הרצליה, יזמה שתי צלילות במהלך שבוע ניקיון חופים ארצי, שמארגנת עמותת 'צלול', כל שנה, בתחילת עונת הרחצה בים, ובסיומה.

לצלילות הניקיון הצטרפו למעלה מ- 20 סטודנטים מ'צוות ים' במדור קיימות של אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה ומתנדבים נוספים, שנענו לפניית החברה, וצללו בים באזור שבין שוברי הגלים שבאזור מועדון הריף, מול מלון אכדיה, הרצליה.

בצלילות נאספו 12 שקיות זבל גדולות, ובהן: ניילונים, נעל הרים ישנה, משקפי שמש, יריעות פלסטיק, בדלי סיגריות, בקבוקים מנופצים ועוד.

עו"ד יונתן יעקובוביץ, יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, אומר: "הצלילות הללו מיועדות בעיקר כדי להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה בכלל, והסביבה החופית בפרט. זהו תסכול גדול להיווכח כמה הים מזוהם, כאשר למעשה, הלכלוך מתחיל ביבשה. בדל סיגריה, או שקית, שלא נזרקו לפח (עדיף לפח המיועד), במוקדם או במאוחר, ימצאו את דרכם לים. באופן אישי אני לא מקבל את ההתנהגות הזו. אנשים הרי לא זורקים אצלם בסלון הבית זבל, אז למה הם מרשים לעצמם ללכלך בחוץ? בלית ברירה, נמשיך לפעול להעלאת המודעות לנושא השמירה על הסביבה. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לחבריי בחברה, לאגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי, למועדון הצלילה 'הריף' על אספקת הציוד והמחויבות לסביבה ולכל מי שלקח חלק בצלילה".