הצעת חוק המבקשת להתיר את חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה עד שעה מאוחרת – תעלה מחר להצבעה בכנסת יוזם החוק, ח"כ יואל רזבוזוב 'יש עתיד': "לכל אזרחי המדינה, אלו שעלו לישראל ואלו שנולדו פה, מגיע לחגוג את ערב השנה האזרחית החדשה מבלי שיסגרו להם את המסיבה באמצע". מחר תעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת, הצעת חוק שתאפשר את חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה מבלי לעבור על הגבלות הרעש הקבועות כיום בחוק. הצעת החוק, אותה יזם ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') מבקשת להסיר את ההגבלות על חגיגות ועל השימוש באמצעי הגברה מעבר לשעה 23:00 בערב השנה האזרחית החדשה – ערב ששיאו מגיע, כידוע, בחצות הלילה.

כלים
למעשה ההצעה מבקשת להוסיף את מועד זה ליום העצמאות, פורים, יום ירושלים, ערב המימונה ול"ג בעומר בהם לא חלים הוראות החוק למניעת מפגעים
למעשה ההצעה מבקשת להוסיף את מועד זה ליום העצמאות, פורים, יום ירושלים, ערב המימונה ול"ג בעומר בהם לא חלים הוראות החוק למניעת מפגעים

למעשה ההצעה מבקשת להוסיף את מועד זה ליום העצמאות, פורים, יום ירושלים, ערב המימונה ול"ג בעומר בהם לא חלים הוראות החוק למניעת מפגעים.

הצעה זו נתמכת על ידי איגוד המסעדות וברים בישראל וגם על ידי איגוד המועדונים הישראלי, אשר טוענים שמידי שנה הם שמחים לארח ישראלים רבים שיוצאים לחגוג ולבלות בערב זה, אלא שבכל שנה, לצערם, הם נאלצים גם לשלם דו"חות בסך אלפי שקלים או לסבול מסנקציות אחרות, בגלל הפרות של תקנות הרעש. "אנו מבקשים להסדיר את ערב החג הזה בתקנות הרעש כך שיאפשר לעם ישראל לחגוג בכל שנה מבלי לעבור על החוק", כתבו בפנייתם.

ח"כ רזבוזוב, סבור שלחברי כנסת רבים מהקואליציה יהיה קשה להצביע נגד הצעת החוק. זאת משום שהשר הממונה על תקנות הרעש, השר להגנת הסביבה זאב אלקין, יו"ר הכנסת, ח"כ יול אדלשטיין, וחברי הכנסת ממפלגת "ישראל ביתנו", הגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר, ולכן הם מכירים מבית, את חשיבותו של חג ה"נובי-גוד" – ערב השנה האזרחית החדשה, בתרבות הרוסית.

"כל העולם חוגג את החג הזה, וארץ מעל מיליון אזרחים רוצים לחגוג את "נובי-גוד". בברית המועצות היה אסור לחגוג חגים דתיים וכך הפך החג לחשוב ביותר לתרבות הרוסית", אמר ח"כ רזבוזוב.

"אני לא חושב שכיום אחרי 25 שנים מאז העלייה הגדולה לישראל אנחנו צריכים להתנצל בפני מישהו שגם אנחנו רוצים הכרה רשמית ב"נובי-גוד" וזה מה שהצעת החוק שלי למעשה עושה. לכל אזרחי המדינה, אלו שעלו לישראל ואלו שנולדו פה, מגיע לחגוג את ערב השנה האזרחית החדשה מבלי שיסגרו להם את המסיבה באמצע".