Cycles of Life מעגל החיים - TED BARR תערוכת ציוריו של האמן טד בר. אוצר התערוכה: יוחנן הרסון. 28– 15ביוני בחלל ארט מרקט בתל אביב. מי אנחנו? לאן אנו צועדים? מה תפקידנו על פני האדמה? אלו השאלות אותן שואל וחוקר האמן טד בר, במסע ארוך של חיפוש משמעות בחיי האדם ויצירתו"

כלים
Cycles of Life מעגל החיים - TED BARR
Cycles of Life מעגל החיים - TED BARR

אומר אוצר התערוכה יוחנן הרסון, "התערוכה הנוכחית מבוססת על סדרת ציורי 'מעגל החיים' בה ממשיך בר לפתח את שפתו הייחודית המבוססת על טכניקת הזפת הרבודה אותה פיתח ועל הבנה הוליסטית של מורכבות החיים."

ישנם מתי מעט ציירים, דוגמת בר היכולים להביע שילוב רגשות, אינטליגנציה ודמיון מבלי ליפול למלכודת של דידקטיות, ערפול או בנאליות."

בתערוכה "מעגל החיים" אשר תפתח ב15 ביוני בגלריית ארקט מרקט יוצגו 16 עבודות של האמן והחוקר טד בר. בעבודות מעוררות השראה מחבר בר בין פרי מחקרו לעולם סימבולי עשיר, העבודות יוצאות הדופן המוצגות בתערוכה קוראות לפסק זמן, להתבוננות מעמיקה, מעוררות את המחשבה והדמיון ומציעות לנו מבט אל העולם שמעבר אל הנשגב.

בר פיתח טכניקה המאפשרת שחרור וזרימה ההופכת את המקריות ואי הידיעה למקור עוצמתי של הבעה. בתנועה על בד, בשכבות מרובות, מעורבים צבעי שמן, זפת ואקריליק בצבעוניות מפעימה ליצירת צורות, סמלים ודימויים ייחודיים.

טד בר כתב למעלה ממאתיים מאמרים על מסע ארוך של חקר משמעות קיום האדם ביקום, כתיבתו מתבססת על חקר דתות וזרמים רוחניים ומטרתו לענות על שאלות המלוות אותו מילדותו לגבי מעגלי החיים.

בציוריו של בר מופיעים גלקסיות וכוכבים יחד עם תאי זרע ביציות והתפתחות עוברים, השילוב בין הגופים הגדולים ביותר ביקום לקטנים ביותר בא להביע את הדמיון והאחדות הקיימים בעולם, עבודותיו של בר באות לבטא את המבנים האחידים המקיפים אותנו הן על הכדור עליו אנו חיים והן מחוצה לו. גם ההבדלים עליהם מצביע בר הם אך פן אחר של אותה מהות המאחדת את בני האנוש בהרמוניה של חומר, חיים ורוח.

טד בר מעביר את שיטת הציור שלו בסדנאות אמן ברחבי העולם ובכל סדנה הוא מדגיש כי אינו בא ללמד לצייר אלא הוא מציע עוד דרך להבעה אישית. מטרת הסדנאות לשחרר את החלק היצירתי בכל אדם ללא חשש ולקרב בין בני אדם מרקעים, דתות וארצות שונות על ידי לימוד ועשיה אמנותית משותפת בדגש על המשותף והמחבר בני אדם באשר הם במטרה להראות את הטוב בעולם ולהראות את המגוון האינסופי של חיבורים אנושיים שהם לדבריו יער עד אנושי, רוטט וצבעוני הגדל ומתפתח.

הפתיחה החגיגית תתקיים ב15 ביוני בשעה: 19:00 בחלל ארט- מרקט

בתכנית: דבר אוצר התערוכה יוחנן הרסון

טד בר– המקור ליצירות ותהליך העבודה

הקרנת סרט דוקומנטרי המתעד את תהליך היצירה

שיח גלריה יתקיים ב22 ביוני בשעה: 20:00

Art Market הוא חלל חדשני הממוקם בנמל תל-אביב, ומזכיר את חללי האמנות שבסוהו בניו יורק. החלל בעל אופי ייחודי שהופך את המפגש עם אמנות איכותית לנגישה גם לאנשים שאינם נוהגים לרכוש אמנות ואינם רואים עצמם כאספנים. המקום מחזיק באוסף יצירות המאפשרות לקהל הרחב הזדמנות לשוטט, לגלות ולרכוש אמנות, לבית או למשרד, והכול במחירים הוגנים. 

חלל Art Market שייך לקבוצת ברונו ארט ששורשיה לפני כ- 100 שנה, המשכה בגלריה ברונו בתל-אביב, והיום מחזיקה בגלריות באיים הקאריביים, בהודו ובסינגפור, ומשווקת יצירות אמנות ישראלית בארה"ב ובאסיה.

הקהל מוזמן - הכניסה חופשית

התערוכה תתקיים ב15-28 ביוני 2017 בחלל ארט- מרקט בתל אביב. ברחוב התערוכה 3, (סוף רחוב הירקון פינת דיזנגוף) תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים א'-ה': 09:00-19:00, ימי ו': 09:00-14:00

פרטים נוספים Art Market: טל': 03-6488070