לראשונה: הבורסה ליהלומים הקימה אגף אינטרנט חדש, שיספק לחברי הבורסה סיוע והדרכה במכירות יהלומים און-ליין. האגף החדש יספק לחברות וחברי הבורסה ליהלומים עמדות שירות והדרכה שיימצאו בכניסה לאולם המסחר של הבורסה

יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים בישראל. צילום: שחף הבר
יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים בישראל. צילום: שחף הבר

הקמת אגף האינטרנט, בו ייקלטו בשלב הראשון 5 עובדים, היא חלק ממהפיכת מודרניזציה העוברת על ענף היהלומים בישראל. העיכוב הניכר בכניסת ענף היהלומים העולמי לעידן המסחר באינטרנט נובע בין היתר מהבעייתיות שבהצגת יהלום באינטרנט והצורך בצילום גמולוגי מיוחד בעזרת ציוד מתוחכם שעלותו גבוהה.

אך למרות החסמים, כיום חלק הולך וגדל של המסחר ביהלומים, בין אם מדובר במסחר בין עסקים או במכירת יהלומים ללקוחות פרטיים)  כבר אינו מתבצע בשיטות המסורתיות ובעסקאות במפגש אישי, אלא בקנייה ומכירה של יהלומים – וכמובן תכשיטים מוגמרים - און-ליין דרך אתרים שונים באינטרנט.

נשיא הבורסה ליהלומים ויוזם המהלך, יורם דבש, אומר: "לפני עשור זה היה נדיר מאוד שיהלומן יקנה יהלומים מבלי לבדוק אותם פיזית. כיום זה הופך להיות דבר נפוץ. האגף החדש יסייע לכל החברים בבורסה המעוניינים ליהנות מההזדמנויות של העידן החדש ומפתיחת שווקים חדשים לתעשיית היהלומים הישראלית, וגם יסייע לאלה שכבר משתמשים בפלטפורמות אינטרנטיות. הקמתו היא המשך ישיר להקמת האגף הטכנולוגי של הבורסה, שקידם מיכון מתקדם והשיק תוכנות לבדיקת יהלומים ולתהליכי הייצור של היהלומים. האגף הטכנולוגי העלה את רמת המקצועיות של היהלומן הישראלי ואגף האינטרנט יסייע לנו בהחדרת מותג היהלום הישראלי לשווקים חדשים ומרתקים".

בטקס השקת האגף החדש השתתפו נשיא בורסת היהלומים הישראלית יורם דבש, יו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים קובי קורן, חברי הנהלת הבורסה וציבור רב מקרב היהלומנים.