בני משפחה אחת, שפלשו לאדמות ציבוריות בסמוך לפארק אריאל שרון בדרום תל אביב, תפסו אותן והקימו עליהן חוות סוסים ומחסנים לשימושם הפרטי, ללא היתר ובניגוד לחוק, פונו ע"י מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) באמצעות ציוד מכני והנדסי.

כלים
אילוסטרציה - פינוי חוות סוסים (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
אילוסטרציה - פינוי חוות סוסים (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מדובר בפלישה שהחלה לפני שנים רבות, על שטח של כ-9 דונם, עליו הקימו בני המשפחה אורווה שאכלסה 8 סוסים, גידרו חלק מהשטח והציבו עליו מחסנים - כל זאת ללא היתר, בניגוד לחוק ומבלי שהשטח הוקצה להם לשימוש. בעקבות פלישתם הגישה נגדם רשות מקרקעי ישראל תביעה לבית המשפט שפסק כי עליהם להתפנות בעצמם ולהשיב את הקרקע למדינה. המפקחים הגיעו להסכמה עם הפולשים במסגרתה, הפולשים יפרקו ויפנו את המחסנים ואת הסוסים, ואילו המפקחים ישלימו את הפינוי בהסרת הגידור והאורווה

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בעזרת ציוד מכני והנדסי, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה. במסגרת המבצע פונו גדר ואורווה גדולה שאכלסה כ-8 סוסים על שטח של כ-9 דונם אותם הקימו הפולשים, בני משפחה, תושבי תל אביב, סמוך לפארק אריאל שרון על הקרקע הציבורית המיועדת להרחבת הפארק.

מסיגי הגבול, השתמשו בקרקעות השייכות למדינה למטרותיהם האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, כאשר הקימו במקום אורוות סוסים גדולה, גידרו חלק מהשטח והציבו במקום גם מחסנים. מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל וכן בעבירת בניה בלתי חוקית.

מפקחי רמ"י מסרו להם התראה לפיה עליהם לפנות את השטח והבהירו להם כי אם לא יעשו כן, יפונו עפ"י החוק בליווי משטרה. לאחר שהפולשים לא פינו את השטח, הוגשה נגדם תביעה לבית המשפט. בית המשפט, פסק כאמור, כי עליהם לפנות את הקרקע ולהשיבה לקדמותה ולמדינה.

מאחר שהפולשים לא פינו את הקרקע במועד שהוקצב להם בפסק הדין , החלו מפקחי רמ"י בהכנות לפינוי  במסגרתו הם הגיעו להסכמות, כי הפולשים יפרקו ויפנו את המחסנים מהקרקע ויפנו את הסוסים מהמקום ומפקחי הרשות יפנו את האורווה והגידור וישיבו את הקרקע לקדמותה. לאחר שהפולשים פינו את המחסנים והסוסים הוצאו מהאורווה, הגיעו המפקחים לשטח, הרסו את הגדר, פירקו את האורווה, ניקו את הקרקע והשיבו אותה לקדמותה, ושאריות הזבל שנותרו במקום נאספו ופונו לאתר הטמנה מורשה. המפקחים תפסו חזקה בקרקע ושלטים המזהירים מפני פלישות חוזרות הוצבו במקום.

עמיר גילת, מנהל מרחב מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע, ברשות מקרקעי ישראל, אמר: "פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית, שדינה עד שנתיים מאסר. במקרה הזה, הבאנו לסיומה של סאגה ארוכת שנים במסגרתה הפולשים הקימו אורווה, גידרו את השטח והציבו מחסנים תוך שהם מנסים לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על שטחים נרחבים על חשבון הציבור. הם נתקלו בנחישות המפקחים שלא מאפשרים לדרוך על החוק ברגל גסה ומקרים כאלו מטופלים בחומרה המתבקשת ולכן הוגשה נגדם תביעה משפטית לפינוים. בעקבות סיכום עם הפולשים לאחר פסק הדין הם פינו חלק מהפלישה והמפקחים הגיעו לסיים את הפינוי ללא צורך בליווי וכוחות משטרה, דבר אשר חסך בזבוז משאבים מיותרים מהקופה הציבורית ובסופו של יום הושבו 9 דונמים חזרה לטובת הציבור".