יותר ויותר ישראלים מקבלים דרכונים אירופאים ונהנים מהיתרונות הכלכליים והאחרים של דרכונים אלו. אילו מדינות נחשבות מזכות אתכם בדרכון אירופאי ומהם היתרונות העיקריים מהם תוכלו ליהנות אם תוציאו דרכון זה?

כלים

 

ישראל היא מדינה של קיבוץ גלויות. מיליוני יהודים התקבצו מכל רחבי תבל כדי להתיישב במדינת היהודים וכיום ניתן למצוא אין ספור זהויות ומוצאים בישראל. יחד עם זאת, רוב הישראלים נמנים על יוצאי אירופה, אשכנזים בשפת העם, או עם יוצאי המזרח, קרי יוצאי מדינות צפון אפריקה וגם עיראק, סוריה, לבנון, תימן ועוד.

אזרחות אירופאית - מידע כללי

ישראלים רבים ממוצא אירופאי וגם ישראלים ממוצא מזרחי זכאים לקבל דרכון אירופאי ספרדי, עצם היותם צאצאים למגורשי ספרד חלה עליהם זכאות לדרכון ספרדי. ישראלים ממוצא אירופאי הגיעו ברובם מגרמניה, פולין, רומניה והונגריה, כולן חברות באיחוד האירופאי, וכולן מאפשרות לישראלים להוציא דרכון שלהן, בכפוף לעמידה בתנאים כמובן. במידה וישראלי שמוצאו מאחד ממדינות אלו יכול להוכיח שהוריו או הסבים והסבתות שלו היו אזרחי אחת המדינות הללו, סביר מאוד להניח שהוא זכאי לקבל דרכון מאחת ממדינות אלו.

גם ישראלים ממוצא מזרחי יכולים לקבל דרכון אירופאי. על פניות הדבר נראה אבסורדי, אך מדינות ספרד ופורטוגל שחברות באיחוד האירופאי מאפשרות לצאצאים של מגורשי ספרד לקבל דרכון ספרדי או פורטוגלי. כל מה שהישראלי צריך לעשות הוא להוכיח כי הוא צאצא של אחד ממגורשי ספרד, לעמוד במספר תנאים נוספים, והוא זכאי לדרכון אירופאי.

a2 28223

בשנים האחרונות ישראלים רבים בחרו לממש את זכותם והוציאו דרכון אירופאי. ישראלים רבים שואלים בשביל מה לטרוח ולהוציא דרכון אירופאי, מלבד הסטטוס המגניב. ובכן, מסתבר כי לדרכון אירופאי לא מעט יתרונות, שיכולים לסייע לכם ולצאצאים שלכם. אז מהם היתרונות בקבלת אזרחות פורטוגלית אירופאית, מלבד האפשרות לחיות ולעבוד במדינות האיחוד:

מגורים ומעבר בין מדינות ללא הגבלה

דרכון אירופי מאפשר לבעליו לגור ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד באופן חוקי לחלוטין. בנוסף, ניתן לעבור בין מדינות אירופה ללא הגבלה וללא צורך להחתים אפילו את הדרכון במקרים מסוימים.

יוקר המחייה

מאז המחאה החברתית של שנת 2011 נושא יוקר המחיה עלה לראש סדר היום הישראלי. ואכן, רוב המדדים מצביעים על כך שיוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם. מדינות אירופה נחשבות כמדינות רווחה המעניקות שירותים חברתיים רבים לאזרחיהם, ובחינם. בנוסף, פוטנציאל ההשתכרות במדינות אירופה גבוה יותר, שכן השכר הממוצע ברוב מדינות האיחוד גבוה משמעותית מזה בישראל. בהתחשב בכך שעלות המחיה שם נמוכה יותר, ניתן להסיק שיוקר המחייה ברוב מדינות אירופה נמוך יותר, ולכן מבחינה כלכלית משתלם יותר לגור באירופה, ואם יש לך דרכון אירופאי זה גם אפשרי.

לימודים

דרכון אירופאי מאפשר לך ללמוד באחד מהמוסדות האקדמיים המובילים באירופה, ואולי אפילו לקבל על זה כסף. כן, שמעתם נכון- לא לשם כסף על הלימודים אלא לקבל על כך כסף. במדינות אירופאיות רבות מאפשרות לימודים חינם לאזרחים שלהם, ומדינות מסוימות אפילו נותנות מענקים ודמי כיס לסטודנטים באוניברסיטאות מסוימות.
במבט לעתיד, אם יש לכם ילדים אתם בוודאי רוצים שהם ילמדו באוניברסיטה, כך שהוצאת דרכון אירופאי תאפשר להם גם ללמוד בחינם, גם לחוות מגורים בארץ זרה, ללמוד שפה חדשה, ולחוות חוויות שיזכרו לכל חייהם. אין ספק שתשמו שהאפשרות הזאת תעמוד בפני ילדכם כשהרגע יגיע, וזהו יתרון חשוב נוסף להוצאת דרכון אירופאי.

a3 42b05

ויזות ואישורי עבודה במגוון מדינות בעולם דרכון אירופאי מאפשר לך לטייל ולעבוד ברחבי העולם בחופשיות רבה יותר ביחס לדרכון ישראלי. לבעלי דרכון אירופאי מתאפשרת כניסה ללא ויזה לארה"ב ולאוסטרליה, למשל. בנוסף הם יכולים לטוס למדינות אליהם ישראלים אינם מורשים לטוס, כמו מלזיה, מצרים, מדינות המפרץ הערביות (קטאר, איחוד האמירויות ועוד), ועוד. בנוסף בעלי דרכון אירופאי זכאים לקבל אישור עבודה אוטומטי במדינות רבות בינם אוסטרליה וניו זילנד. הטבות והקלות בהעברת סחורות בין מדינות

ישראלים בעלי דרכון אירופאי המנהלים עסקים, ובעיקר עסקי נדל"ן במדינות אחרות, יכולים ליהנות מהטבות מס והקלות בהעברת סחורות בין מדינות האיחוד האירופי וגם מדינות אחרות. הדבר לא תקף רק לעסקים מול מדינות האיחוד האירופי, אלא גם מול מדינות אחרות, כאשר אפילו בארה"ב קל יותר לבצע עסקים כאזרח אירופאי.

למידע נוסף בנושא הוצאת דרכון אירופאי בקלות כנסו: https://www.toutilaw.com