המטבח האסייתי הלוהט, תרתי משמע, חם מאוד בשנים האחרונות בישראל, החל ממטבחי אוכל רחוב ועד למסעדות המגישות מזון עילית. לא רק בישראל הוא מכה גלים, אלא גם ביבשות ומדינות רבות בעולם. לעיתים נהוג להסתכל בארץ על מטבח אסייתי כעל סושי ומוקפצים בלבד, אך האוכל של המטבח התאילנדי, היפני, הקוריאני, ההודי, הוייטנאמי, הסיני – וכו' – מגוון ועשיר יותר מכך, ומספק חוויות טעמים משכרות חושים. נסו ולא תצטערו - קיים סיכוי טוב שהחיך שלכם יאמר לכם תודה.

כלים

 

מסעדת ניטן תאי – תל אביב

מי שמחפש מסעדה אסייתית בתל אביב, כדאי מאוד שיקפוץ לאחת המסעדות הפופולאריות בסצנה המקומית. השף שחף שבתאי מביא למסעדה טכניקות בישול אסייתיות שונות, שאותן למד לעומקן במסגרת אותן תרבויות. תוכלו למצוא שם מזון מדרום מזרח אסיה, לרבות מדינות כמו סינגפור, קמבודיה, הודו ותאילנד. יש תפריט ערב, עסקית צהריים, תפריט צמחוני/טבעוני, קינוחים וקוקטיילים. אם אתם מחפשים עסקיות בתל אביב – זהו ללא ספק אחד המקומות המשתלמים בגזרה.

מסעדת Kiin Kiin – קופנהגן

אחת מהמסעדות התאילנדיות היחידות בעולם המעוטרות בכוכב מישלן. במסעדה תוכלו ליהנות מתפריט טעימות בעל 9 מנות, וזוהי אחת מהמסעדות הפופולאריות בקופנהגן. את המסעדה מנהל צמד שפים, אשר הוזמנו על ידי נסיכת תאילנד לפתוח מסעדה תאילנדית גם בעיר הבירה בנגקוק – וזהו הישג בלתי מבוטל. המזון במסעדה אותנטי ומציע חוויה קולינארית עשירה ויוצאת דופן.

מסעדת Goji Kitchen – בנגקוק

אחת מהמסעדות המוכרות בתאילנד, המציעה גם מנות תאילנדיות אותנטיות וגם מנות מערביות. במסעדה מטבח פתוח שמוסיף לחוויית הסועדים. היא מתמחה בין היתר במנות מהגריל, מנות מהים ואוכל שמתבסס על קונספט של "מהחווה לשולחן".

מסעדת Yuu Kitchen - לונדון

המסעדה מתמחה במטבח יפני וטעמים של דרום-מזרח אסיה. המנות הקטנות מוגשות במטרה לחלוק את האוכל עם שאר הסועדים בשולחן, כך שכל סועד עובר מסע קולינארי אסייתי מרתק ונחשף לטעמים שונים. האוכל במסעדה מתבסס על מנות ממקומות שונים, המקבלות פרשנות אחרת מהשף הראשי.

מסעדת Pure Thai Cookhouse – ניו יורק

המסעדה המבוקשת מציגה מטבח תאילנדי מסורתי שאמנם ממוקם בניו-יורק, אך בהחלט נאמן למקור. תוכלו למצוא בו מנות דגל מגוונות מאזורים שונים בתאילנד – צפון, דרום ומרכז, כולל כיסונים, מנות ווק, סלט פאפיה, מנות טופו, פירות ים, מרקים ומנות בשריות.

אם אתם לא רואים שתגיעו לאחת המסעדות בזמן הקרוב, אתם מוזמנים לבקר במסעדות השף בתל אביב או בעריכם וליהנות מאוכל משובח.