המרכז הרפואי מזור - עמותת הידידים, קיים אירוע התרמה לרווחת המטופלים בבית החולים, שהתקיים השבוע בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין בהנחיית אקי אבני, ליווי מוסיקלי של "הקליינע מענטשעלעך" ומופע מרשים של דוד ד'אור וקובי אפללו. האירוע התקיים במעמד ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי ורעייתו דפנה, מנכ"לית היכל התיאטרון שתרמה רבות לקיום האירוע. באירוע הודגשה עבודת הקודש הרגישה והאיכותית הנעשית בבית החולים, עם הישגים משמעותיים בשיפור חווית המטופל

כלים

 

מנהלת ביה"ח "מזור" פרופ' אילנה קרמר, אמרה בפתיחת האירוע, "הערב הזה הוא בארגון וביוזמת עמותת הידידים שלנו, קבוצה קטנה נדירה ונדיבה המכירה את בית החולים ואת צרכיו ומנסה בכל דרך לסייע למטופלים. לפני כשנתיים, מכספי ערב התרמה קודם, נבנה מגרש ספורט לרווחת המטופלים". פרופ' קרמר הוסיפה וסיפרה על הפעילות החשובה של בית חולים למען המטופלים שעוברים בו את ימיהם הקשים ביותר, ושיערה כי מרבית הקהל אינו מכיר את העבודה הדינמית והאינטנסיבית שעושה הצוות למען המטופלים בזמנים אלה.

פרופ' קרמר גם הדגישה בדבריה, "שיש בטיפול בנפגע הנפש תקווה רבה, אך היא דורשת עשייה מאד נמרצת, יצירתית, דינמית ומובנית שמתורגמת לפרויקטים ויש לה ניראות. העבודה הזו חותרת כל הזמן לשפר כמה ממדים בבת אחת - גם את איכות הטיפול, השירות שניתן למטופל ולמשפחה, וגם את חווית הטיפול והאשפוז". היא אמרה כי, "אנחנו מחויבים לשינוי מתמיד של הסביבה האנושית והפיזית של מקבלי הטיפול ומחויבים לבנות סביבה אנושית שמעודדת אינטראקציה עם הצוות. חשוב לציין כי דרושה סבלנות עד אין קץ ללכת עם מטופל בתהליכים ארוכים, משפל נפשי עד לחיים משמעותיים בקהילה. בבית החולים, עשייה זאת של שיפור הסביבה האנושית נעשית גם בסביבה הפיזית וגם בהפעלה יצירתית לאורך היום של המטופלים. זו מהפכה אמיתית שמתרחשת בארץ ואנחנו בראש החלוץ. ממזור יצאה הבשורה ועשתה שינוי בסטנדרט של מחלקות סגורות בכל הארץ".

באירוע הוצג גם פרויקט של שינוי חלוצי לעיצוב המרחב באופן תומך החלמה. זהו פרויקט בלווי אדריכל נוף, מורה ומרצה בטכניון פרופ' רם אייזנברג. ליון ועדי, עמיתים מומחים בביה"ח, סיפרו מעל הבמה על תרומתם ומעורבותם בבית החולים.

סגנית מנהלת ביה"ח מזור, ד"ר לורה שרוני, הציגה את מרפאת navigate, וציינה כי, "המרפאה בביה"ח מיועדת למתמודדים צעירים עם התקף פסיכוטי ראשון בחייהם. המשבר הפסיכוטי הראשון משפיע על הנפש בצורה משמעותית ובתוכו המתמודד מאבד כל קשר עם המציאות ובוחן המציאות שלו מתערער ומשתבש. הצוות המטפל הוא צוות רב מקצועי. הצוות ביחד עם המטופל ומשפחתו מנסים להגיע להחלטות משותפות בתקופה רגישה זו ומנסים לחפש את האדם ומשפחתו מאחורי הפסיכוזה ואנחנו חושבים שלחזור לחיים הנורמטיביים זו לא אגדה. זו מהפכה בטיפול בהתקף פסיכוטי ואנחנו לא עוצרים כאן - החודש אושרה פתיחת אשפוז להתקף פסיכוטי ראשון בתוך בית החולים מזור בדגם סוטריה מה שנקרא בארץ בית מאזן. זה תקדים בארץ ובעולם לטפל בדרך זו בתוך בית חולים פסיכיאטרי". מדובר במתקן לאשפוז הבנוי כסביבה ביתית מטופחת ונעימה עם צוות מדריכים מיומן.

פרופ' אילנה קרמר הודתה בסיום האירוע, "לכל התורמים על רכישת הכרטיסים והתרומות הנדיבות, תודות ל"קליינע מענטשעלעך", לאקי אבני לדוד ד'אור וקובי אפללו". פרופ' קרמר הודתה לחברי עמותת ידידי המרכז הרפואי לבריאות הנפש - היו"ר היוצא יגאל אלון, היו"ר הנוכחי ד"ר יהודה בן סימון, העוזרת ליו"ר סנדי אילוז וחברי ההנהלה ד"ר ראובן פולק, ד"ר ליאונרדו מוגילנסקי, מיקי גולדווין ,רוני קפלן, אלברט בן שלוש, גדעון קורן, סטלה חילואני וליון גאי-מאיר.

כל ההכנסות מערב זה יוקדשו למימון הפרויקטים החשובים שתוארו.