בעבר כשהיינו רוצים לקנות רכב משומש, יד שניה, היינו צריכים "לעבוד" קשה על זה. כלומר, היינו צריכים לחפש אנשים שמוכרים את הרכב שלהם והיינו צריכים לחפש מוסכים או אנשי מקצוע שידעו לתת לנו גם הערכה האם הסכום שהמוכר מבקש על הרכב הוא מתאים למצבו ולערכו בשוק וגם לבדוק האם הרכב תקין ולא עבר שום תאונה או לא נגרם לו שום נזק.

 

היום, אם אנחנו רוצים לקנות רכב יד שניה, אנחנו לא צריכים לעבוד קשה מדי. יש לנו את כל האמצעים ואת כל הכלים בשביל לקנות רכב בצורה נוחה ובטוחה מצד אחד, ומצד שני, יש לנו מבחר רחב של אפשרויות, מה שאומר שאנחנו לא צריכים להתפשר על סוג ואיכות הרכב ואנחנו יכולים למצוא את הדגם שמתאים לצרכים שלנו.

לפני שנציג כמה נקודות, כיצד קונים רכב יד שניה בצורה נכונה, חשוב לציין שרכישת רכב כזה היא אופציה מאוד אידיאלית והרבה פעמים מועדפת בקרב לא מעט אנשים שמחפשים לקנות רכב. לעיתים נדמה לנו שמרבית האנשים מחפשים אך ורק רכבים יד ראשונה. זה לא נכון, לא מעט אנשים מעדיפים לקנות רכב יד שנייה, בין אם זה בגלל העלויות ובין אם זה בגלל נסיבות כאלה ואחרות, שאינן מחייבות אותם להשקיע ברכב חדש ומאפשרות להם לרכוש רכב יד שנייה.

כיצד קונים רכב יד שנייה בצורה נכונה

בשלב הראשון אנחנו צריכים לבחון היטב מה הצרכים שלנו ומה התנאים שעומדים לרשותנו. כלומר, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, איזה שימוש נעשה ברכב ומה התנאים שעומדים לרשותנו בכל מה שקשור להיבטים הכלכליים והאחרים. בהקשר זה, אנחנו צריכים להתייחס גם לשאלה, כמה יעלה לנו הרכב וכן כמה יעלה לתחזק ולטפל בו במהלך הזמן. אנחנו צריכים להניח שאחזקת רכב יד שנייה היא יותר גבוהה מאחזקת רכב חדש.

בשלב השני, אנחנו צריכים להגדיר לעצמנו את הגבולות, כלומר, מה טווח הדגמים והשנתונים שאנחנו מוכנים להשקיע בהם. הרי לא נקנה רכב יד שנייה שנמצא על הכביש עשרים שנה או דגם שכבר לא נמצא בשימוש. אנחנו נחפש אך ורק רכבים מהשנים האחרונות ודגמים שעדיין שמישים.

בשלב השלישי אנחנו ניגש למלאכת החיפוש. אנחנו יכולים לעשות את זה בצורות שונות. בין אם זה דרך גורמים פרטיים, אנשים שרוצים למכור את הרכב שלהם ובין אם זה דרך סוכנויות, חברות ומגרשי רכבים שמוכרים כלי רכב יד שנייה שהם עצמם קנו מלקוחות שונים.

בכל מקרה, לא משנה איפה וממי אנחנו קונים, עלינו לקחת את הרכב לבדיקה מקיפה אצל אנשי מקצוע, זאת על מנת לוודא שהוא תקין לגמרי, לא עבר תאונות וניתן להשתמש בו בצורה סדירה. אם יש בעיה, עלינו להחליט כיצד לנהוג ולא למהר לרכוש אותו בכל מחיר.