בואו נודה בזה - יש מיליון מכוני כושר שונים בעיר, וכולם קצת דומים, אבל גם קצת שונים אחד מהשני. באחד תמצאו שיעורי ספינינג ויוגה, בשני הדגש הוא על משקולות ואגרוף, בשלישי יש שיעורי שחייה וכן הלאה.

משקולות לחדר כושר
משקולות לחדר כושר

המפתח להתמדה הוא מציאת חדר הכושר המתאים לכם ביותר. כל חדר כושר בו תרגישו מאוימים וחסרי ביטחון, יביא לתוצאה הפוכה - בה ככל הנראה תחליטו לוותר על כל הסיפור. אבל איך אפשר לדעת מהו חדר הכושר הנכון ביותר עבור הצרכים שלכם? איך בוחרים חדר כושר בתל אביב?

הנה מספר טיפים שיכולים לעזור לבצע את הבחירה הנכונה:

מיקום, מיקום, מיקום

בחרו חדר כושר בשכונה שלכם - מקום שקל להגיע אליו, ושנמצא מרחק הליכה או נסיעה מהירה מהבית, מבית הספר או מהעבודה שלכם. אם חדר הכושר רחוק מדי מהבית, וההגעה אליו תופסת יותר מדי זמן בסדר היום שלכם, סביר להניח שלא תגיעו לשם הרבה.

שעות פעילות

האם שעות הפעילות של המכון מסתדרות עם לוח הזמנים שלכם? האם אתם יכולים להתאמן בקלות מבלי להיות לחוצים בזמן? כדאי לוודא כי  אם אתם משלמים על מנוי, לוח זמני האימונים שלכם כלול בשעות הפעילות. אם לא, זה יהיה בזבוז כסף, מכיוון שלא תהיו מסוגלים לנצל באופן מלא את המתקנים, ולקבל אימון טוב. חדרי כושר רבים בתל אביב פועלים 24 שעות ביום, כדאי לבדוק אם יש אחד כזה בשכונה שלכם.

ניקיון

כמה נקי חדר הכושר? האם יש אנשי צוות שמנגבים את המכשירים ודואגים שהמנויים ינגבו את הציוד שלהם לאחר השימוש בו? האם יש זבל על הרצפה? האם חדרי ההלבשה מבולגנים? כל אלה הם דברים שיש להביא בחשבון בעת רכישת מנוי. חדר כושר מבולגן  יכול להיות מסוכן, והוא עשוי גם לסמן כי הצוות לא מנוהל היטב וחסר כבוד למתאמנים.

ציוד

הציוד בו אתם משתמשים צריך להיות במצב עבודה טוב. ודאו כי המשקולות תקינות ושלמות, שמזרוני היוגה אינם שחוקים, ושמכונות ההליכה והריצה עובדות. חלק ממכוני הכושר מספקים מגבות לניגוב הזיעה והמכונות. בררו אם גם המכון שלכם. האם אתם צריכים להביא בעצמכם מנעול עבור הלוקרים? האם יש במקום מכונות חטיפים וקפה, בר מיצים ומקלחות? האם בטלויזיות האישיות של המכונות ניתן להחליף ערוצים? כדאי לדעת את כל הדברים האלו מראש.

אווירה

איך האווירה בחדר הכושר? האם היא תוססת או תפלה? איך להיות בחדר הכושר עצמו גורם לכם להרגיש? מצאו חדר כושר בתל אביב שמעורר בכם השראה ורצון להתאמן. אין דבר גרוע יותר מאשר ללכת לאימון בחדר כושר ולהרגיש כאילו אתם תקועים במקום הכי משמים בעולם. חפשו חדר כושר שמרים וממריץ אתכם. הסתכלו מסביבכם ובחנו את האינטראקציה של המתאמנים. האם הם ידידותיים ומקצועיים או סנובים שלוטשים בכם עיניים? האם תרגישו נוח להתאמן כאן? האם אתם שומעים מוזיקה רועשת, צעקות באזור הרמת המשקולות או פטפוטים ללא הפסקה? רמת הנוחות והתאמת האווירה למה שאתם מחפשים,  משחקת חלק ענק בכל מה שקשור ללהניע את עצמכם ללכת לאימון מפרך בחדר הכושר.