במהלך העשורים האחרונים חלה בעולם הרכב הישראלי תפנית משמעותית. בעוד המיסים על יבוא רכבים הופכים את רכישתו של רכב חדש להוצאה בלתי אפשרית עבור אינספור משקי בית, אנשים פרטיים, בתי עסק וארגונים שונים, חברות הליסינג מציעות אפשרויות אטרקטיביות, מגוונות וגמישות לרכישה של רכב חדש או כמעט חדש, בערוצי מימון אטרקטיביים ומשתלמים ביותר. אחד המסלולים הנפוצים, הפופולאריים והמוכרים ביותר בהקשר זה הוא של ליסינג פרטי – מהו בעצם ליסינג פרטי, מהם יתרונותיו המרכזיים ועבור מי בדיוק זה מתאים?

ליסינג פרטי. צילום: שאטרסטוק
ליסינג פרטי. צילום: שאטרסטוק


עסקת מימון משתלמת במיוחד – ליסינג פרטי

ליסינג פרטי הוא בעצם סוג של עסקת מימון, אשר באה לאפשר גם למי שאינו יכול או מעוניין לרכוש רכב חדש לעשות זאת דרך חברת הליסינג. במסגרתה של עסקת ליסינג פרטי לרוב מדובר בעצם בחכירה של הרכב – תשלום חודשי קבוע המועבר עבור הרכב, לתקופה המוגדרת מראש. בסיומה של תקופה זו ניתן להחליף את הרכב לרכב חדש ולהמשיך בתשלומים החודשיים כרגיל, לשלם את יתרת הסכום ולרכוש את הרכב באופן "מלא", להמשיך לעסקת ליסינג חדשה לחלוטין וכו' – הכל כתלות בחברת הליסינג עצמה ובחוזה שיש לאותו לקוח מולה.

בדרך זו ניתן להימנע מהעבודה הרבה והסחבת הבירוקראטית הכרוכה במכירה וקנייה של רכבים יד שנייה, אך היתרון המשמעותי ביותר הוא כי גם מי שאינו יכול להרשות לעצמו לרכוש כרגע רכב חדש לחלוטין עדיין יכול למצוא עצמו נוהג על רכב חדש, באמצעות עסקת ליסינג פרטי זו או אחרת.
בנוסף בחלק מחברות הליסינג קיימת גם אפשרות של טרייד אין, במסגרתה למעשה מחליפים הלקוח וחברת הליסינג רכבים ביניהם – הלקוח מוסר רכב משומש שברשותו ובכך מקבל תנאים טובים ומשתלמים אף יותר עבור הרכב החדש אותו הוא קונה (או חוכר..) מחברת הליסינג. גם אפשרות זו פופולארית ביותר בקרב אנשים המחזיקים ברכב ישן ומשומש אשר כבר לא משתלם למכור, ומעוניינים במימון של רכב חדש, לפרטים הכנסו לכאן.

אנשים פרטיים, משפחות, מוסדות,ארגונים ובתי עסק – למי מתאים ליסינג פרטי?
כבר הזכרנו כי עסקה טיפוסית של ליסינג רלבנטית ביותר עבור קשת רחבה של אנשים פרטיים ומשקי בית, המעוניינים ברכב חדש אך אינם יכולים להרשות לעצמם רכישה "סטנדרטית" של רכב חדש.
בנוסף, ליסינג פרטי רלבנטי בעצם גם עבור כל ארגון או בית עסק באשר הם. במקרה של בתי עסק רבים האפיק הרלבנטי יותר הוא דווקא זה של ליסינג תפעולי (הכולל גם טיפולים ותחזוקה שוטפת לרכב), אך לא מעט בתי עסק קטנים פונים גם לאפיק של ליסינג פרטי. במקרים רבים מסוג זה האפשרות האטרקטיבית ביותר מבחינתם של עסקים מורשים וחברות היא לסיים את תקופת הליסינג (ה"חכירה"...) ואז להשלים את הסכום הנדרש ולרכוש את הרכב באופן מלא. כך, נהנים עסקים אלו מערוץ מימון חוץ בנקאי אטרקטיבי ביותר מבחינתם.

 

למידע נוסף על ליסינג פרטי גלשו לאתר
https://www.galileasing.co.il/ליסינג-פרטי-גלי-ליסינג/