אומנם נכון שבישראל אנו פחות נוטים להתלבש בצורה רשמית, ובעיקר כאשר מדובר בחיי היומיום; אבל מדי פעם בפעם גם אנו נדרשים להציג מראה מכובד ויוקרתי - בעיקר באירועים שונים כגון חתונה, בר מצווה ועוד.

כלים

 

כדי להשיג את המראה היוקרתי בצורה אפקטיבית ומהירה, בלי בלגן וכאבי ראש מיותרים, פנינו לבית האופנה יוסי בן נון בתל אביב - וקיבלנו 10 עצות ששוות זהב למראה גברי אקסקלוסיבי.

טפלו בכיסים תפוחים

כל מי שלובש מכנסיים שאינם ג'ינס, בדרך כלל מודע לבעיה הזו - כיסי המכנס נוטים "להתנפח" ולשוות למכנס צורה של אוזני מיקי מאוס בצדדים. לעיתים רבות מדובר במכנסיים שאינם תואמים למידות, או מכנס צמוד מדי לירכיים; אבל זה יכול גם לנבוע גם מסוג הכיסים במכנס.

כשמדובר במכנסיים המיועדים לאירועים רשמיים, כגון בחליפות לבר מצווה או לחתונה, יש שלושה סוגים עיקריים של כיסים:

כיס אנכי - חריץ הכיס אנכי לחלוטין, והוא זה שנוטה יותר מהשאר לתפוח כלפי מעלה. ניתן לפתור זאת על ידי תיקון המכנסיים אצל חייט, או פשוט לתפור עצמאית את הכיס עד לסגירתו המוחלטת.

כיס נטוי - חריץ הכיס אינו מונח בצורה אנכית לחלוטין, אלא בנטייה אחורה כלפי המכנס. כיס נטוי יוצר כיס דמוי V והוא נוטה פחות לתפוח כלפי מעלה, ולעיתים אף כלל לא.

כיס אופקי - חריץ הכיס ברובו הוא אופקי, בדיוק כפי שיש במכנסי ג'ינס לדוגמה. כיסים מסוג זה כלל אינם יכולים לתפוח בצדדים.

החליקו בליטות כתף

אומנם כריות הכתפיים של שנות ה-80 כבר חלפו ונעלמו מהעולם, אבל לפעמים אנחנו מגלים שכמה חולצות בארון, סובלות מבליטות מיותרות באזור הכתפיים. אנחנו בכל זאת אנשי המאה ה-21, שרוצים ליהנות מחליפות מודרניות של שנת 2019 - אז הנה שני פתרונות אפשריים לבעיה:

דרך אחת היא פשוט לקפל את החולצות בצורה מסודרת וישרה. מכיוון שרוב הגברים רואים בזה פעולה מסורבלת, הפתרון השני והמהיר יותר הוא פשוט לתלות את החולצות שלכם על גבי קולב.

אבל לא כל קולב יתאים כאן. לא מדובר בקולבים הפשוטים והצרים, אלא בקולבים עם בסיס רחב בכתפיים (לא משנה האם מעץ, פלסטיק או מתכת). קולבים מהסוג הרחב ימנעו בליטות כתפיים בחולצות מכופתרות, חולצות טי ועוד.

השתמשו בצבע כתבלין

במקום ללכת כל הזמן עם אותו מנעד צר של צבעים, השתמשו בצבע כמו שמשתמשים בתבלינים בבישול: להוסיף תבלינים כדי להשביח את האוכל, מבלי להשתלט עליו לחלוטין. לדוגמה, אם בחרתם בחליפה בעלת טווח צבע מסוים (נניח כחול כהה במקטורן ובמכנס - ותכלת בחולצה), הוסיפו בדש המעיל או בכיס מטפחת לבנה או צהובה או אפילו אדומה.

בדיוק כמו תבלין, נגיעות קטנות של צבע שונה יחזקו את המראה הכללי, ויאפשרו לכם להיראות במיטבכם, בלי ליפול לתבניות צבע משעממות שוב ושוב.

שדרגו עם אקססוריז

בהמשך לסעיף הקודם, גם תוספים קטנים פה ושם יכולים לחולל שינוי משמעותי במראה שאתם רוצים לשדר. כפתורים מוכספים או מוזהבים במקטורן; שעון יד יוקרתי בגוונים דומים לחליפה או שונים ממנה לחלוטין; חפתים שנותנים עוד קצת אקסטרה מגע עיצובי לשרוולי החולצה וכן הלאה.

הקפידו על פרופורציות

פרופורציות הן תוצאה של סידור הפריטים על גופנו, ולפיכך סידור מעט שונה יכול לתת אשליה של מראה קצת אחר.

לדוגמה - גברים נמוכים או בעלי רגליים קצת יותר קצרות מהממוצע, יכולים להתהדר בחגורה באותו צבע כמו המכנסיים. למה זה טוב? כי חגורה ומכנס באותו צבע "מאריכים" את הרגליים, וגורמים לכם להיראות מעט יותר גבוהים.

דוגמה נוספת - אל תלבשו חליפה ארוכה יותר ממידותיכם. חליפה במידה תקינה אמורה להגיע לכל היותר עד החלק התחתון של הישבן. גברים נמוכים יכולים להשתמש בטריק הפוך, ולקנות חליפה שקו הסיום שלה נמצא מעל לקו התחתון של הישבן, מה שיעניק להם מראה יותר ארוך.

למדו לקשור שרוכים

אנחנו חלילה לא מזלזלים ביכולות הנוכחיות שלכם, אבל מסתבר שיש דרך נכונה ופחות נכונה לקשור שרוכים כשמדובר בלבוש רשמי. כבר ניחשתם?

שרוכים הקשורים במוצלב נראים פחות טוב עם לבוש רשמי, בעוד ששרוכים הקשורים בצורה ישרה - מייצרים מראה מכובד ויוקרתי יותר. כמה פשוט, ככה נכון.

שדרגו את הטורסו

גברים שרוצים מראה-כתפיים רחב יותר, יכולים פשוט ללבוש עוד שכבה מעל לחולצה, עם הדגשות באזור הכתפיים. למשל כתמי צבע הנמצאים רק באזור הכתפיים, ימשכו תשומת לב לאזור הזה ויגרמו לו להיראות יותר רחב.

מי שכבר יש לו טורסו רחב ורוצה להשיג את התוצאה ההפוכה, יכול ללבוש חולצה רחבה יותר בחלקה התחתון, מה שימשוך את העין למטה וייצור אשליה של הפחתה ברוחב הכתפיים.

בהצלחה!