שנת הלימודים החדשה התחילה והילדים שלכם מתחילים מסגרות. ישנם ילדים אשר נשארים במסגרות חינוכיות שכבר למדו בהן בשנים הקודמות וישנם ילדים אשר מתחילים מסגרות חינוכיות חדשות. חשוב מאוד לזכור שילד אשר מתחיל מסגרת חינוכית חדשה ולעיתים אף ילד שחוזר לאחר החופש לאותה המסגרת החינוכית, יתקשו להתרגל לשגרה החדשה, למקום ועוד.

כלים

 

הסתגלות לא קלה, היא דבר נורמלי לחלוטין וכל הורה צריך לשדר לילד שלו שהוא בטוח ביכולת שלו להסתדר במקום החדש, שהוא סומך על הצוות ושהוא יודע שיהיה לילד טוב. במהלך הזמן שעובר, ניתן לראות שהילדים מתחילים להתאקלם אט אט. לעיתים ישנם ילדים אשר אינם מצליחים להתאקלם במסגרת החינוכית גם לאחר פרק זמן ארוך שעבר. גם הילד וגם ההורים במקרה שכזה חשים תסכול רב ולרוב, אינם יודעים מה עליהם לעשות. אז מה עושים בעצם שהילד איננו מצליח להתאקלם כמו כולם במסגרת החינוכית?

כיצד תדעו שאי ההתאקלמות של הילד שלכם חריגה

כאמור, התאקלמות לא פשוטה היא איננה דבר נדיר. בוודאי כהורים ראיתם בתחילת השנה במסגרות החינוכיות לא מעט ילדים בוכים ומתקשים להיפרד מהוריהם. ישנם ילדים אשר בוכים בשקט ומצטנפים בפינה, ישנם ילדים אשר אינם משחררים את ההורה שהביא אותם למסגרת החינוכית ומפצירים בו להישאר עימם או לחזור יחד עימו לביתם ועוד. לכל ילד יש את סוג התגובה שלו לקושי להתמודד עם מסגרת חינוכית חדשה, או לעיתים אפילו עם חזרה למסגרת חינוכית שבה הוא למד בעבר, לאחר פרק זמן ארוך שלא נכח במסגרת כזו. ההתאקלמות יכולה לארוך כמה שבועות, כאשר בהדרגה, לילד קל יותר בכל יום כאשר ההורה הולך. ישנם ילדים אשר ממשיכים לבכות בעת הפרידה בבוקר מההורה, אך מיד נרגעים ומתחילים בסדר היום במסגרת, לאחר שההורה עוזב את הגן. במידה ועברו כמה שבועות שהילד במסגרת ואתם כהורים והצוות החינוכי שמים לב שהילד איננו מצליח להיפתח, בוכה המון במהלך היום, לא משתתף בסדר היום, לא אוכל יתר על המידה ועוד, יתכן מאוד שהילד שלכם לא מצליח להתאקלם ועליכם לסייע לו.

כיצד מסייעים לילד שלא מצליח להתאקלם

ישנם לא מעט ילדים שאינם מצליחים להתאקלם כמו כולם במסגרת החינוכית. לעיתים מדובר בילדים רגישים מאוד, לעיתים מדובר בילדים עם קשיים שונים ועוד. הורה אשר שם לב שהילד שלו לא מצליח להתאקלם כשאר הילדים לאחר פרק זמן כלשהו שעבר וכן, הורים אשר הצוות החינוכי במסגרת מדווח להם שהילד איננו מצליח להיפתח אל הצוות, להשתתף בפעילויות השונות ובסדר היום במסגרת ועוד, יכולים להתייעץ עם פסיכולוג ילדים ובמקרה הצורך, גם להביא את הילד לאבחון אצל פסיכולוג ילדים שיסייע לאתר את מקור הקושי של הילד ובהתאם לכך, יעניק להורים ולילד את הפתרונות הנכונים לו להתאקלמות טובה במסגרת.

היכן ניתן למצוא מידע אודות הסתגלות של ילדים במסגרות חינוכיות

אם אתם מעוניינים לדעת עוד על הסתגלות של ילדים במסגרות חינוכיות ועל הסימנים שיכולים להעיד כי הילד שלכם איננו מצליח להתאקלם היטב כמו שאר הילדים, הרי שכיום באינטרנט ניתן למצוא לא מעט מידע אודות הנושא הזה. אולם, מכיוון שמדובר באינטרנט, חשוב מאוד לדעת שלא כל המידע שמופץ בו הוא מידע שניתן לסמוך עליו באופן וודאי. אם אתם מחפשים מקור מידע מוסמך אודות קשיי התאקלמות ואודות קשיים אחרים של ילדים ובני נוער, כדאי מאוד שתכירו את הבלוג של מכון דרור. מכון דרור הוא מכון מקצועי המכיל בו את אנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך אבחון ילדים ובני נוער. המידע בבלוג יעניק לכם את הידיעה אודות המצב של הילד שלכם וכן, ייתן לכם כיוון לגבי סוג אבחון נחוץ לילד במידת הצורך, בהתאם לקשיים שלו.