לא פחמימות ריקות, כן ירקות, לא קמח לבן (ולא סוכר לבן), רק עם חלבונים, רק אורגני, רק בשר, בלי מלח, עם כמון, כן לאכול הרבה (אבל קצת), לא להיות רעבים (אבל לא לאכול הרבה) ועוד שלל טיפים מתחום התזונה משתוללים ברשת ועושים סלט עבור מי שפשוט מבקש לשמור על הבריאות. שנעשה מעט סדר בתחום שבו לכל אחד יש מה להגיד? בהחלט ננסה.

כלים

ממהרים להמר על משקל היעד? מיותר.

הרבה אנשים עומדים לפתוח בדיאטה ומראש ממהרים להצהיר לאיזה משקל הם מכוונים. פה ראוי להבין שלכל אדם יש משקל אחר שנכון עבורו ועל מנת להבין מהו ניתן להסתמך על ניסיון העבר, או לפנות לדיאטנית. מדוע זה חשוב? כי כאשר מכוונים למשקל נמוך מדי עלולים להסב נזק. כמו כן, אם מתעניינים לגבי שמירה על תזונה נכונה, מוטב להכיר טריק פשוט ובריא: אל תציבו בבית גירויים מיותרים, משמע מראש אל תכניסו הביתה מאכלים שאינם בריאים, ומנגד תדאגו שכן יהיה בבית מזון בריא שאוהבים. בנוסף, ערכו הכנות לקראת נשנוש בריא, כך שברגע האמת העצלות לא תהווה מכשול. שנדגים? מומלץ מראש לשטוף את הפירות, לחתוך את הסלט (אך לא לתבל) וכדומה.

ירקות או לא להיות

ידוע לכל שירקות מאוד בריאים, בכל הגוונים ובכל השילובים, בכל זמן ביממה ואף כמה שרק רוצים, ואכן אכילה של ירקות מעשירה בשלל ויטמינים חשובים, קרי ויטמין A, C, K וכדומה. הירקות מפחיתים את הסיכויים ללקות במחלות לב, שומרים על לחץ הדם ואף מסייעים לרדת במשקל. עם זאת, קחו בחשבון שירקות לבדם אינם משביעים לאורך זמן, ועל כן בכדי למנוע תחושת תסכול, תשלבו אותם עם גבינה, שמן זית, ביצה וכדומה.

שומן טוב שומן רע

אין לטעות שכל השומנים רעים לגוף, במיוחד אם פונים לקבוצת השומנים הבלתי רווים. השומנים הבלתי רווים מעניקים חומצות שומן חשובות, מגוון ויטמינים ושלל מרכיבי תזונה נהדרים. אז היכן מסתתר אותו "שומן בריא"? ברשימה הבאה: שמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך, זרעי פשתן, דג סלומון, שקדים, זרעי צ'יה וכדומה. אז מיהו מנגד השומן הרע? שומן הטראנס שמרים לכולסטרול הרע, ועל כן בכדי להימנע ממנו העדיפו לאפות ולא לטגן, וכמובן ביחנו ממה עשויים שלל מאכלים מתועשים.

בשלושה צעדים פשוטים

אז מדוע כל זאת חשוב? כי הבריאות שלנו מושפעת באופן ישיר ממה שאנו בוחרים להכניס לגוף. אוכל בריא מוביל לבריאות יותר תקינה, למניעה של מחלות, לתחושה יותר טובה, לנראות שחשים עמה יותר בנוח, לתחושת ערנות וחיוניות וכדומה. אז מה עושים? מתחילים משלושה צעדים פשוטים: מהיום רוכשים בעיקר מזון בריא, אוכלים לאט (בכדי לתמוך במערכת העיכול ובכדי להיות ערניים לתחושת השובע) ומפחיתים (לא נמנעים) סוכרים ומלחים. לבריאות ובהצלחה