רוצים להעלים את הקמטים ואת סימני ההתבגרות? רוצים להשיג לעצמכם מראה פנים צעיר ורענן יותר? מתיחת פנים היא אחד ההליכים הכירורגיים היותר אטרקטיביים, שיעזרו לכם להשיג תוצאות טובות ויענו על הציפיות שלכם.

מבין הניתוחים הפופולריים ביותר, כמו הגדלת חזה או ניתוח אף, מתחיל לבלוט ההליך למתיחת פנים. הליך זה מאפשר לגברים ולנשים רבים להחזיר לעצמם את המראה הצעיר ולדחות את הפנים המקומטות, המבוגרות והיגעות, המעידות כאלף עדים כי ״הזיקנה קפצה עליהם״.

 

מתיחת פנים – מהי?

ככול שאנחנו מתבגרים, מתחילים העור והרקמות, לאבד מגמישותם, באופן טבעי. מצב זה מוביל לעור נפול ולשקעים.

מתיחת פנים, היא ההליך הכירורגי שמחזיר את הנעורים לפנים והוא כולל:

הרמה והידוק הרקמות הנפולות הדגשת קו הלסתמילוי אזור עצמות הלחייםהעלמת הקמטים בצדי הפה

הניתוח עצמו נמשך כשלוש שעות ותקופת ההתאוששות נמשכת כשבועיים. ניתוח למתיחת פנים מאפשר להצעיר את הפנים כמעט בעשר שנים, ועם זאת לשמור על מראה טבעי (ולא חלילה מראה מנותח שאפיין את הטיפולים בטכניקות הישנות).

מתיחת פנים יכולה לכלול הסרת עודפי עור, החלקת קמטים והידוק רקמות הפנים. עם זאת, היא לא כוללת את החלקת המצח או הרמת העפעפיים, אם כי הליכים אלה יכולים להיעשות במקביל. למעשה, מתיחת פנים מתמקדת בשני השלישים התחתונים של הפנים, ולעתים קרובות בצוואר.

אנשים בוחרים במתיחות פנים מסיבות רבות מאוד, כאשר הסיבה הנפוצה ביותר היא לנסות להסוות את סימני ההזדקנות.

אגב, היום יש אנשים שבמקום מתיחות פנים בוחרים בהזרקות בוטוקס, שגם הן מיועדות להעלים קמטים בפנים ולשוות לפנים מראה צעיר יותר.

מי מועמד מתאים לניתוח מתיחת פנים?

מועמדים טובים למתיחת פנים הם:

נשים ולגברים מעל גיל 40, שמעוניינים להעלים את צניחת העור ואת הזדקנותו, ורוצים לשפר את מראה אזור הלחיים, קו הסנטר והצוואר.אנשים בריאים שלא סובלים ממצבים רפואיים שעלולים להפריע לריפוי פצעים או להחלמה מהניתוח.לאנשים שלא משתמשים ולא משתמשים בסמים כלשהם.לאנשים שיש להם ציפיות מציאותיות לגבי הניתוח עצמו ולגבי התוצאות שלו.

ההכנות לקראת מתיחת הפנים

ההכנה לניתוח מתיחת פנים אינה שונה מההכנה לכול ניתוח אחר. לפני הניתוח:

תעברו בדיקות דםעליכם לדווח לרופא על רגישות לתרופות, על נטייה לדמם או על קשיי נשימהעליכם לדווח לרופא על מחלות כמו: אסטמה או שיעול כרונייהיה עליכם להפסיק ליטול תרופות לדילול הדם, כשבועיים לפני הניתוחאם אתם מעשנים – יהיה עליכם להפסיק לעשן כשלושה שבועות לפני הניתוחלחפוף היטב את השיער בערב הניתוח

למה לצפות אחרי מתיחת פנים?

לאחר הניתוח, הרופא ירשום לכם תרופות נגד כאבים. יתכן שתסבלו מכאבים או אי נוחות יחד עם נפיחות ושטפי דם, ויתכן שלא. הכול נורמלי.

הרופא ייתן לכם דף הוראות לגבי מתי להסיר את החבישה או הניקוז, ומתי להגיע לפגישת מעקב.

ברגע שהנפיחות תרד, תוכלו לראות את מראה הפנים החדש שלכם. גם אם תהיה לכם תחושה שהעור בפנים תקין, קחו בחשבון שזה לוקח כמה חודשים עד להתאוששות מוחלטת.

המתינו כשבועיים לפני שתחזרו לרמת הפעילות היומית הרגילה. המתינו כארבעה שבועות לפני שתחזרו לפעילות מאומצת יותר.

יחד עם זאת, כל מטופל הוא שונה. לכן, שאלו את הרופא מתי, לדעתו, תוכלו לחזור לפעילות הרגילה.

טיפים מועילים:

כדי להאריך את תוצאות מתיחת הפנים לאורך זמן רב יותר: הרטיבו את הפנים מדי יוםהגנו על הפנים מפני השמשבחרו באורח חיים בריא

בניתוח של מתיחת פנים, אין הבטחה מוחלטת. יתכן שלא תקבלו את התוצאות הרצויות לאחר שעברתם ניתוח אחד. לעתים יש צורך בניתוח נוסף.שוחחו עם הרופא על כל מה שנמצא בשליטתכם כדי להבטיח מתיחת פנים מוצלחת וכדי להבין אילו ציפיות מהניתוח נחשבות לציפיות סבירות.

האם להוסיף למתיחת הפנים גם עיבוי שפתיים?

מתיחת פנים הוא הליך נפרד לגמרי מההליך לעיבוי שפתיים. אמנם שני הטיפולים מציעים מראה צעיר ורענן יותר, אבל מילוי השפתיים מתבצע בתהליך לא כירורגי אלא באמצעות הזרקה של חומרי מילוי רכים, אלסטיים ונעימים למגע.

מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי עיבוי השפתיים, והאם לעבור טיפול זה לאחר ההחלמה מהניתוח למתיחת פנים.