ארוחת בוקר בריאה לאחר שנת הלילה תורמת לערנות ולאנרגיית הגוף. אורך החיים המודרני המתבטא בעומס רב, מביא לכך שמרבית האוכלוסייה מדלגת על ארוחת הבוקר. כאשר מדובר על ילדים הרי שהחשיבות אף כפולה, כיוון שצריכת ארוחת בוקר תורמת ליכולת הריכוז ולתחושת השובע. מבוגרים שצורכים ארוחת בוקר מאוזנת חווים תמורות בריאותיות הבאות לידי ביטוי במדדי סוכר וכולסטרול תקינים. אספנו עבורכם שלושה מתכונים לארוחת בוקר מזינה ומהירת הכנה

כלים

 

משקה תפוזים, דבש ושיבולת שועל

ארוחת בוקר מפנקת ועשירה לממהרים אשר נמצאים בתנועה מתמדת. בתוך קערת קורנפלקס מזגו מעט שיבולת השועל, דבש ומעל הכל הוסיפו כוס מיץ תפוזים טריים, הידועים כעשירים בוויטמין C ובנוגדי חמצון. ארוחת הבוקר הקלילה הזו, עשויה ממרכיבים טבעיים ובריאים אשר יגרמו הן לתחושת שובע במהלך הבוקר והן לחיזוק מערכות הגוף.

גרנולה טעימה ובריאה במיוחד

גרנולה הפכה לפופולרית ואהובה מאד על רבים. מה יותר טוב מגרנולה קנויה? גרנולה ביתית קלה ומהירה שניתן להכין בכל תנור המורכבת מ: שיבולת שועל, קוואקר, אגוזים וגרעינים בתוספת זרעים ותבלינים, הממותקת קלות במייפל, סילאן, דבש או כל ממתיק אהוב אחר. אפשר להוסיף לה כל סוג של אגוזים או פירות יבשים, שיתרמו לערך התזונתי של הארוחה ולתחושת השובע. את הגרנולה מומלץ לשלב עם יוגורט בכמות אחוזים לבחירתכם.

החביתה שכולם אוהבים

כמה פשוט וטוב להתחיל את הבוקר עם חביתה, החביתה משתלבת נפלא יחד עם עשבי תיבול, בצל ופטריות או אפילו מגוון גבינות שאותן ניתן להוסיף. את החביתה תוכלו להכניס לפיתה, לחמנייה, באגט או אפילו על פרוסת לחם בליווי גבינת שמנת וירקות טריים.

ממרחים זה כל הסיפור

אם גם אתם מוצאים עצמכם מורחים בכל יום את אותה גבינה או טחינה על הלחם, אז הנה רעיון לשני ממרחים כיפיים שניתן להכין מהם כריכים נפלאים ועשירים. כריך עם מרח פלפלים קלויים בשילוב גבינת פטה עיזים ופלפל קלוי. והשני, ממרח פסטו ביתי אשר יחמיא יותר לגבינה בולגרית מעודנת או גבינת חמד עם ירקות טריים.

קציצות ירק אפויות בתנור

נשנוש קל ובריא, עשיר בוויטמינים ומינרלים שייסע לשמור על הגזרה, ולהתחיל את הבוקר בארוחה משביעה ומזינה. תוכלו להכין את הקציצות מבעוד מועד, ולשלב בהן ירקות אהובים. כמו כן תוכלו לטגן או לאפות אותם בהתאם להעדפתכם האישית.

כריכים נצחיים

מי מאיתנו לא גדל על כריך סלט טונה או כריך עם סלט ביצים? הכריכים האהובים הללו יעניקו לכם הן ארוחת בוקר בריאה אשר בה ישנם חלבונים והן תחושת שובע. תוכלו לשלב ירקות טריים בתוך הכריכים או לצידו. תוכלו לשדרג אותם עם תוספות של גבינות קשות או רכות.

פנקייק

אם מתחשק לכם בוקר קצת אחר, תוכלו להכין ערמת פנקייק נפלאה, ועליה לזלוף סירופ מייפל או שוקולד עם שלל תוספות מתוקות או להחליט שאתם אוכלים אותו בגרסה בריאה יותר עם דבש, סילאן ופירות טריים או יבשים. כך או כך מובטחת לכם ארוחת בוקר טעימה במיוחד.