הקשר שלנו עם העולם הסובב אותנו מעולם לא היה קל יותר. בזכות מטוסים איכותיים אפשר להזמין טיסת עסקים לארצות הברית או חופשה מפנקת בצרפת, או לקבל במהירות חבילה שהזמנו מסין הרחוקה. המטוסים מהווים חלק בלתי נפרד מכלי התחבורה, והופכים לבטוחים יותר ויותר עם השנים. אבל חשבתם פעם כמה אנשי מקצוע נדרשים במטרה לבנות מטוס אחד? ולא רק זה, על מנת שהמטוס יהיה חזק וחסין מפני רוחות או שינויים קיצוניים במזג האוויר, עליו להיות עשוי ממתכות איכותיות הנקראות מתכות תעופתיות. מתכות אלה הן המעניקות למטוס את החוזק שלו.

כלים

 

חשיבותה של מתכת איכותית במטוס

כולנו שומעים על תאונות מטוסים מצערות שמגרמות מדי פעם. הסיבות לתאונות מטוסים שונות: שריפות שפורצות במטוס, כשל במנוע, פגיעות של ציפורים, ברקים או קרח ושלג. מעבר לכך, תאונה אווירית עלולה להתרחש גם עקב עייפות החומר. כך קרה, למשל, למטוס הסילוני הראשון דה הבילנד קומט הבריטי אשר טס בפעם הראשונה ב-1949. דגמים מוקדמים יותר של מטוס זה סבלו מתופעה של עייפות החומר, שלא נחקרה דיה בזמנו, וגרמו לתאונות. בימינו קיימת מודעות רבה לנושא, ולכן חלקי מטוסים רבים מיוצרים ממתכות עמידות שאינן מחלידות ומסוגלות לעמוד בפני כל מזג אוויר. כמובן, כל מטוס עובר בדיקה תכופתית לצורך תחזוקה.

מתכות תעופתיות נפוצות שכדאי להכיר

עולם התעשייה עשיר במתכות שהוא מספק לספקים רבים. תעשיית התעופה היא מבין התעשיות המשפיעות ביותר בעולם, ומכיוון שכל תקלה קטנה במטוס עלולה לגרום לתאונה, יש צורך לבחור בחברה אמינה שיכולה לספק מתכות תעופתיות איכותיות וחזקות. בואו נכיר רק כמה מהמתכות הכי נפוצות בתעשיית התעופה, היתרונות שלהן והתפקידים שהן ממלאות.

אלומיניום 7075

אי אפשר לדבר על מתכת באיכות גבוהה מבלי להזכיר את אלומיניום 7075. סגסוגת מסוג זה משמשת רבות בתעשיית התעופה והחלל, בייחוד בזכות היחס הטוב בין החוזק של המתכת למשקל הנמוך שלה באופן יחסי. כך שמשקלה הנמוך של המתכת אינו מונע מהמטוסים להמריא. כמו כן, האלומיניום עמיד בפני קורוזיה ואינו נשחק עם השנים.

פלדת אל חלד 15-5ph

פלדת אל-חלד, כשמה כן היא, היא פלדה בלתי מחלידה המשמשת רבות בתעשייה. זוהי למעשה סגסוגת ברזל אשר מכילה גם כרום. הסגסוגת ידידותית לסביבה וניתנת למיחזור. פלדת אל חלד 15-5ph משמשת במיוחד בתעשייה האווירית בזכות התכונות המכאניות שלה, ובה משתמשים רבות בייצור רכיבים לטילים ומטוסים.

סגסוגת טיטניום

הטיטניום הוא מתכת מעבר קלת משקל, ועל כן מתאימה לתעשייה האווירית. נוסף על כך, המתכת בעלת עמידות גבוהה בפני חמצון וקורוזיה, מבריקה וחזקה. הטיטניום משמש לייצור מגוון רחב של רכיבים בעולם התעופה דוגמת צינורות, מוטות, פחים ועוד.

סגסוגת מגנזיום

בדומה למתכות שהוזכרו כאן, המגנזיום הוא מתכת עמידה, חזקה וקלה, ולכן מתאימה לתעשיית התעופה. סגסוגות שונות משמשות לייצור של חלקים שונים בתעשייה דוגמת סרטים, מוטות, פחים או צינורות.

ניקל

הניקל אינו מחליד, והוא נוח במיוחד לצורך ביצוע עבודות כמו מתיחה וחישול. עבור תעשיית התעופה קיימות שלוש סגסוגות בולטות: סגסוגת ניקל 200, סגסוגת ניקל 201 וסגסוגת ניקל 600.

מתכות איכותיות קונים ב-BTI

עוסקים בתחום תעשיית התעופה? הכירו את חברת BTI המייבאת, מייצרת ומשווקת מתכות לתעופה, לשימושים מסחריים ולצבא החל משנת 1991. החברה מתמחה בהתאמת סוגי המתכת לפרויקטים ההנדסיים של תעשיות הייצור, תוך שהיא מספקת מגוון רחב של שירותים דוגמת תמיכה לוגיסטית, ייעוץ מטלורגי ומתן פתרונות הנדסיים. נציגי החברה נפגשים עם כל לקוח ולקוח במטרה לעמוד על דרישותיו ולהתאים לו את המוצר הטוב ביותר.