הרצפה שלכם בבית נראית מיושנת? אתם עושים שיפוץ גדול וחושבים שאולי הגיע הזמן להגשים חלום ולהחליף את הריצוף הישן? אם כך, כדאי שתדעו שמדובר על השקעה משתלמת וכדאית ביותר. אומנם זה נכון שתמיד החלפת הריצוף גוררת אי נוחות בזמן השיפוץ עצמו, אך מצד שני, אחרי שהעבודה מסתיימת זה תענוג גדול. אם כל מה שרציתם תמיד זה שתהיה לכם רצפת פרקט, למה שלא תנצלו את ההזמנות שאתם כבר משפצים ותגשימו גם את החלום הזה? פרקטים לא במקרה הפכו ללהיט גדול בשנים האחרונות ואתם יכולים להיות בטוחים שגם אתם, כמו אחרים שכבר עשו זאת, תצאו לגמרי מרוצים.

כלים

 

איך בוחרים פרקטים איכותיים?

מה שלא כולם יודעים על עולם הפרקטים, זה שמדובר על עולם מגוון ועשיר ביותר. ראשית, הפרקט שלכם יכול להגיע בצבעים שונים ומגוונים, ושנית, יש כמובן פרקטים שעשויים מחומרים שונים. זה נכון שאתם יכולים לבחור פרקט מעץ, אך אם אתם מעדיפים משהו שיהיה זול יותר, גם פרקט למינציה יוכל לעשות את העבודה. מה שבטוח זה שאתם חייבים להקפיד על האיכות, כי הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות זה להתקין בביתכם פרקט מאיכות ירודה. מהר מאוד תגלו שזה לא באמת משתלם כי הוא ייהרס, יתרומם במקומות מסוימים וכך תצטרכו לעשות לו תיקונים או אפילו להחליף אותו. לכן, אם אתם כבר משקיעים, יש משמעות לאיכות ושווה לבדוק את העניין הזה לעומק. אתם צריכים לברר לא רק מאיזה סוג של עץ עשוי הפרקט, אלא גם איך מתחזקים אותו והאם אתם קונים אותו במקום שנחשב לאיכותי ומוביל. מאוד מומלץ לקרוא את חוות הדעת של המומחים בתחום הזה, כי אין ספק שזה בדיוק מה שיעזור לכם להימנע מטעויות מיותרות. אין סיבה לעשות עבודה כפולה, לשלם על תיקונים או להחליף את הריצוף שוב בעוד שנה או שנתיים ולשם כך יש להתייעץ עם אנשי המקצוע המובילים בתחום.

איך מתקינים פרקט?

כאשר מדברים על רכישת פרקטים כמובן שעוד אתגר שצריך להתמודד איתו, זו שאלת ההתקנה. אומנם יכול להיות שאם תיקנו טפטים לארונות תוכלו לנסות להתקין אותם לבד, אך בכל מה שקשור לעבודות כמו התקנת פרקט, זה לא כדאי. ראשית, יש להכין את השטח לפני שמתקינים את הפרקט החדש ושנית, צריך ציוד מתאים. לרוב העבודה הזאת גם יכולה לקחת לא מעט זמן, ואם כל זה לא מספיק, אתם יכולים להיות בטוחים שיש גם קשר בין אופן ההתקנה של הפרקט ובין אורך חייו. לכן אנחנו ממליצים לכם לברר היטב בידי מי אתם עומדים להפקיד את המשימה הזאת, כי הרעיון הוא כמובן לצאת מרוצים. שימו לב שכמעט בכל חנות שבה תוכלו לקנות מוצר כזה תוכלו גם להזמין שירותי התקנה כך שאין סיבה לחשוש מהעניין.