ביטוח רכב הוא השם הכולל עבור הכיסויים הנדרשים כדי לנסוע ברכב שלכם. חלקם נדרשים מכל נהג במדינת ישראל על פי חוק וחלקם מומלצים כדי לשמור על הרכב ואף לאפשר לכם ליהנות משירותים נוספים שהפוליסה מציעה. הכיסויים המדוברים הם: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. במאמר זה נדון בהרחבה לגבי סוגי הביטוחים השונים ומה תפקידם.

כלים

 

ביטוח חובה ומשמעותו

ביטוח חובה נועד להעניק לכם פיצוי כלכלי אם חלילה הייתם מעורבים בתאונה שבה היו גם נפגעי גוף. אין זה משנה אם אלו נפגעי גוף ברכבכם, ברכבו של הנהג הפוגע ואף אם מדובר בעוברי אורח תמימים אשר נקלעו לתאונה בטעות. כל זמן שיש כיסוי ביטוח חובה בתוקף, כלל המעורבים בתאונה זכאים לפיצוי בגין הפציעות אשר נגרמו להם. את הכיסוי הזה אתם חייבים לרכוש לפי החוק במדינת ישראל. אם לא תרכשו את הכיסוי הזה בטרם אתם נוהגים ברכב, אתם מבצעים עבירה פלילית וחמור מכך, אם חלילה תהיו מעורבים בתאונה שבה יש נפגעי גוף, אתם תאלצו לשלם מכיסכם את כל ההוצאות הרפואיות עבור כל מי שנפגע. דבר זה עלול לקחת שנים ולגרום לכם להוצאות כלכליות כבדות מנשוא.

ביטוח המקיף ומשמעותו

ביטוח מקיף הוא ביטוח המעניק פיצוי כספי במקרים הבאים:

אם רכבכם נגנב או נגרם לו נזק תוך כדי ניסיון גניבה אם רכבכם נפרץ או נגרם לו נזק תוך ניסיון פריצה אם רכבכם היה מעורב בתאונה באשמתכם במקרה ופרצה אש, ברק או אם הייתה התפוצצות או התלקחות כלשהי במקרה והיה שטפון או סערה, שלג ברד כבד ואף התפרצות הר געש רעידת אדמה במקרה זדון ובמקרים שבהם נפגע הרכב בשביתות ומהומות.

כמו כן, ביטוח מקיף מאפשר רכישה של כיסויים נוספים כגון: שירותי גרירה, שבר שמשות, רכב חילופי, ביטול השתתפות עצמית, נזקי שבר לפנסים ומראות הצד ברכב, הרחבת הכיסוי עבור אביזרים ותוספות שרכשתם עבור הרכב (גלגלים מיוחדים, מערכת סאונד משוכללת וכדומה).

מי זקוק לביטוח מקיף?

ביטוח מקיף מתאים למי שרוכש רכב חדש, שכן כדאי שעל רכב זה יהיה כיסוי מפני גניבה או פריצות. כמו כן, מומלץ לבטח ברכב מקיף כלי־רכב שגילם מתחת לעשר שנים, כדי להבטיח שאם חלילה יהיו מעורבים בתאונה, יהיה כיסוי עבור הנזק שנגרם לרכב, ובפרט אם היה מקרה שהוכרז כ"טוטאל לוס" על ידי חברת הביטוח.

במקרה נוסף מומלץ לבטח את הרכב בביטוח המקיף, והוא אם נוהג בו נהג צעיר וחדש. נהג אשר הוציא את רשיון הנהיגה שלו לפי זמן קצר והוא עדיין חסר נסיון, מועד יותר לתאונות מאשר נהג בעל ותק של מספר שנים וניסיון רב בנהיגה בכביש.

לעומת זאת, אם רכבכם כבר ישן אין טעם לבטחו בביטוח מקיף, אך עדיין כדאי שיהיה מבוטח במעטפת כלשהי –ביטח צד ג' יענה על הדרישה הזו, כאשר הוא מפצה למעשה את הרכב שבו פגעתם ולא את הרכב שלכם. כמו כן בפוליסה זו יש אפשרות להוסיף חלק מן הכיסויים הקיימים בביטוח מקיף כמו גרירה, שמשות ועוד.

ביטוח רכב בלחיצת כפתור

טרם הקורונה יכולנו לצאת אל סוכנויות הביטוח, לשבת ולשתות כוס קפה אצל הסוכן שלנו ולברר מחירים של ביטוח רכב. אך מאז התחיל עידן הקורונה, חברות ועסקים רבים מבינים שהיום העולם צועד לכיוון האינטרנט. גם חברות הביטוח מציעות כבר זמן מה שירותי ביטוח רכב דיגיטלי אותם ניתן לרכוש ישרות מאתר החברה או האפליקציה כמו באפליקציית GO מבית הכשרה חברה לביטוח בע"מ, המאפשרת לכם לבטח את רכבכם בקלות רבה. כל שעליכם לעשות הוא לענות על מספר שאלות קצרצרות המופיעות לפניכם ורכבכם מבוטח. בנוסף אתם יכולים להעלות כל מידע רלוונטי בקלות דרך האפליקציה בזמן אמת בין אם מדובר בתאונה ובין אם אתם רוצים לעדכן פרטים של נהג נוסף אשר מצטרף לנהגים בקיימים ברכב.

אך מעבר לפשטות שבה אתם יכולים לבטח את הרכב, הנה שני יתרונות נוספים שאתם יכולים להרוויח מביטוח הרכב דרך האינטרנט: הראשון – חברות רבות מעניקות הנחות נוספות בביטוח הרכב אם אתם בוחרים לבטח דרך האתר שלהן או האפליקציה. דבר שני יש לכם אפשרות לערוך השוואת ביטוח רכב באינטרנט, כך, תוכלו לגלות בלחיצת כפתור קטנה היכן המחירים האטרקטיביים ביותר, לצד התנאים הטובים ביותר, כאשר אין לכם שום צורך לצאת מהבית, אלא אם אתם צריכים להיכנס לרכבכם ולנסוע.