בכל חברה, בית עסק, בית ספר או מוסד ציבורי, נהוג להעניק מתנה לסוף שנה. כמו כן, מתנות סוף שנה לעובדים, מטרתן בראש ובראשונה להביע את ההערכה של המעסיק כלפי העובד על העבודה שלו במהלך השנה ובדרך זו הוא גם מעצים את החיבור של העובד עם מקום העבודה, מה שלמעשה יוצר מעגל חיובי של נתינה. בזמן שבעלי עסקים וחברות יתורו אחר מתנה הולמת, הם יבקשו לרכוש מתנה שימושית ופרקטית שתשמח את העובד. בדומה לזאת, גם במוסדות אחרים, כמו בית ספר או גני ילדים או בכל מקום בו מעוניינים לשמח קהל אנשים ולהעניק להם שי כמחווה על תרומתם. השאלה הנשאלת היא - איזו מתנה תהייה גם שימושית וגם אישית? במאמר לפניכם נסייע לתת את המענה.

כלים

 

חשיבותן של מתנות שימושיות

השי שיוענק לכל עובד ישתנה כאמור ממקום למקום, בהתאם לאופי החברה או בית העסק, בהתאם לתקציב הקיים, לגילם של עובדי החברה או לילדי הגן ובהתאם לאופי המועד עצמו. אופציה למתנה שהיא גם שימושית וגם יצירתית תכרוך בתוכה לא פעם, מוצרים מודפסים עם זיקה לעסק, לחברה או למוסד. על גבי אותם מוצרים ניתן למתג את שם החברה או את הלוגו שלה - כך תרוויח החברה וגם העובדים שי מוכפל. שכן, החברה תהנה מפרסום ושיווק של השם שלה, והעובד ייהנה משימוש בשי עצמו ומתשומת הלב. גם במסגרות אחרות כמו בתי ספר או גן ילדים, מומלץ לבחור במתנה לסוף שנה שעליה יודפס ציטוט משיר או משפט שכולם מזוהים אתו או תמונה מחוויה משותפת, זה מה שיהפוך את המתנה להרבה יותר אישית ומקורית, שתיזכר לשנים ארוכות.

מגוון של אפשרויות למתנות סוף שנה

מתנה לגילאי גן - יש מנעד מתנות סוף שנה לגן, אולם רצוי לבחור מתנה שתחבר בין כולם ותהווה גם כמזכרת הולמת לכל השנה שזה עתה חלפה לה. בעד זה יש מנעד של מוצרים שיכולים להתאים לגילאי הגן, כמו ציפית חלומות שעליה כיתוב מודפס של שם הגן ודמויות של הילדים. פונצ'ו מגבת לים או לבריכה עם הדפס תמונה של הילד. ספל שוקו עם הדפס של שם הילד או ציטוט שנהגה לומר הגננת מדי בוקר ועוד.

מתנה לגילאי בית הספר – ניתן למצוא מגוון של מתנות עבור ילדים שהולכים לבית הספר או נערים שבעיקר עוסקים בספורט או במשחקי מחשב כמו, קלמרים עם הדפס של שמם, דיסק און קי עם הדפס של שמם,  טומבלר עם הדפס, פד לעכבר שעליו ציטוט מצחיק או אמרה חכמה, שעון מעורר עם הדפס שעליו גם מתנוסס לו שמם, שהשימוש בו יחל רק בתחילת שנת הלימודים הבאה ועוד.

מתנות לעובדים ובתי עסק - כאמור גם עבור העובדים הנאמנים של בית עסק או החברה, שלא פוסקים ממלאכתם, ראוי יהיה להעניק אחת לתקופה שי הוקרה ומתנה לקראת תום השנה ותחילת עונת הקיץ והחופש הגדול, בהחלט מועד ראוי. גם כאן מתנות עם הדפס לוגו של החברה, יהיה רעיון נפלא ומקורי. ניתן לתת מתנה שהיא שטיחון לים עם לוגו של החברה, רמקול רטרו ממותג שבו יעשו שימוש בפיקניקים בחיק הטבע, מטקות עם הדפס של שם החברה או ציטוט מצחיק של אחד העובדים שכולם מכירים יעשה את העבודה ויגרום לכולם לחייך, עטים ממותגים, דיסק און קי עם הדפס של לוגו החברה, מחזיק מפתחות מעוצב עם הדפס אישי ועוד.

המאמר נכתב באדיבות סי די פלוס – מיתוג ופרסום לעסקים www.cdplus.co.il