כל מי שמחזיק גינה רחבת ידיים ומחליט להקים בה בריכת שחיה ביתית שתעניק הנאה אדירה ותשדרג את חייהם של כל הדיירים באופן משמעותי, צריך להבין את כל המשמעויות בהחלטה זו. תמיד תוכלו להסתפק בבריכה זולה שמגיעה מוכנה מהמפעל, אולם דעו שמדובר בבריכה שלא תישאר עמידה לאורך שנים. אולם, כשמעוניינים בבריכות שהן מקובעות עמוק באדמה כמו בריכות בטון שקועות, בריכות שמעלות את ערך הבית ומשדרגות את איכות החיים, יהיה צורך להוציא היתר מיוחד מהרשות המקומית שמאשר הקמה של בריכה זו. במקרים אחרים, שהבריכה אינה מקובעת ולא נדרשת חפירה לא יידרש היתר בנייה. בכל מקרה יהיה מומלץ לוודא מול המועצה המקומית לגביי כל הדרישות בהקמה של בריכה ביתית. אז כיצד מוצאים היתר כזה ובמי יש להיעזר? כל התשובות במאמר לפניכם.

כלים

 

השלב הראשוני

השלב הראשוני שבו יש להתחיל בכל תהליך הקמת בריכה הוא האפיון של הבריכה בהתאם לכל התנאים בשטח לצד הצרכים של הלקוח. יש להחליט על מיקומה האידיאלי בשטח הגינה, לוודא מה סוג הקרקע, מה גודל הבריכה ומה צורתה ועוד. לכל החלטה יש שיקולים מקצועיים שרק אדריכל נוף שעוסק בעיצוב גינות והקמת בריכות שחייה יוכל לספק ולתת מענה הולם על ידי תוכנית תכנון מקצועית ומוקפדת. במקביל, יש לפנות גם למהנדס ומהנדס אינסטלציה שידעו לשלב את כל האפיונים של הבריכה בהתאם לחוק ועל פי הנהלים והדרישות של המועצה או הרשות. כאמור, כל רשות מגדירה חוקים אחרים בנוגע לעומק וגודל הבריכה.

כל אנשי המקצוע שמנפיקים היתר

כדי להצליח לקבל את ההיתר המיוחל יש כמה אנשי מקצוע שיסייעו בהשגת ההיתר ויהיו מעורבים בתהליך.

אדריכל בריכות שחייה – לא מומלץ להתחמק מסיוע של אדריכל בכל הנוגע להקמת בריכה בחצר הבית. ליווי של אדריכל לאורך כל התהליך הוא מה שיצליח להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את ההיתר בסופו. כמו כן, הוא האדם שידאג להקים את הבריכה האידיאלית ביותר כשהוא לוקח בחשבון את כל התנאים של השטח בשילוב כל רצונותיו של הלקוח שלו. מודד – הרשות שבה תמוקם הבריכה תבקש מדידות מקצועיות של המגרש, בנוסף, האדריכל גם הוא זקוק למדידות מקצועיות וזאת יכול לבצע רק מודד מקצועי. מהנדס מבנים – מהנדס זה יתכנן את הרוחב והנפח של הקירות והקרקע בבריכה ובהתאם לזאת יקבע באילו חומרים יש לעשות שימוש. מהנדס אינסטלציה – הוא האדם שיתאים את כל תכונות הבריכה לכלל דרישות הרשות. חשמלאי - חשמלאי מומחה בתחום הקמת בריכות יתקין בצורה מקצועית לוח פיקוד שיחובר למשאבה של הבריכה, לתאורה וכך יבטיח הגנה מרבית.

תכנית הנוף הכוללת

במקביל לכל עבודתם של אנשי המקצוע המוסמכים, יש לבצע גם תכנית נוף. תכנית נוף תכלול בין היתר את כל התכנון העיצובי של הגינה למטרת - כתב כמויות והצעת מחיר לכל רכישה של הצמחים שימוקמו סביב הבריכה, עבור הגידור שיתחום את הבריכה וכל בחירה של ריצוף, אם זה דק מעץ או חיפוי קרמיקה וכדומה. תכנית נוף מטרתה להשתלב עם כל הנוף והאלמנטים שמשתקפים מכיוון הבריכה ופנים הבית. הצמחייה אמורה להיות טיפוסית למקום, הגידור צריך להתבצע בצורה שלא יפריע לנוף המרחבי ויחד עם זאת יהווה הגנה, וגם הריצוף שייבחר צריך להתכתב עם החומרים שמאפיינים את הסביבה הטבעית ואת הבית. רק לאחר כל הפעולות הללו ועם קבלת ההיתר, אפשר יהיה לפנות למנהל מקרקעי ישראל כדי לקבל אישור סופי.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049