הקיץ כבר כאן, ואיתו נפתחה גם עונת הרחצה. זה בדיוק הזמן לצאת ולנצל את השמש הקיצית על מנת לרחוץ, לצלול או לגלוש בים.

 

מי מכם שגולש בצורה מקצועית יודע שכמעט בלתי אפשרי לגלוש לאורך זמן ללא חליפה טובה. חליפות אלו מאפשרות לשמור על טמפרטורת גוף אחידה ללא קשר לטמפרטורת המים, והופכות את חווית הגלישה לנוחה ונעימה הרבה יותר. אם אתם מתכננים ללמוד לגלוש בצורה מקצועית ומעוניינים להפוך זאת לתחביב של ממש, עליכם להצטייד בחליפה איכותית לטובת העניין. הכנו לכם מדריך שיסייע לכם לבחור את החליפה המתאימה ביותר בעבורכם.

סוגים שונים של חליפות גלישה

ראשית חשוב שתכירו ותדעו כי ישנם כמה סוגים של חליפות גלישה, וחשוב מאוד להתאים את סוג החליפה לסוג הפעילות המתוכננת. ישנה חליפה ייחודית לגלישת גלים וחליפה ייחודית לגלישה רוח. כל חליפה כזאת היא בעלת מאפיינים המותאמים לסוג הספורט בו תבחרו. החליפות הטובות ביותר יאפשרו גמישות ונוחות בין שמירה על חום גופכם לבין מקסימום ניידות בצורה נוחה, כאשר למתאמנים בספורט תחרותי תותאם חליפת גלישה שמאפשרת למקסם את התנועה על מנת לצמצם את הזמנים כמה שניתן.

למעט סוג הפעילות הגופנית בו אתם בוחרים יהיה עליכם גם לבחור בין חליפת גלישה קצרה לבין חליפה ארוכה. חליפות גלישה קצרות יתאימו לטמפרטורות מים שנעה בין 20- 25 מעלות צלזיוס, והעובי שלהן הוא בין חצי מילימר לשניים. החליפות האלו מתאימות בעיקר לעונות מעבר ולימי הקיץ החמים כאן בארץ. אם אתם מתכננים לגלוש גם בימי החורף הקרים, או מתכננים לגלוש גם במקומות שונים בעולם, יהיה עליכם להצטייד בחליפת גלישה ארוכה שמתאימה לטמפרטורה של 15-20 מעלות, ובעובי של 3 מילימטר לערך. חליפות בעובי של 4 או 5 מילימטר יתאימו לטמפרטורה של 10-15 מעלות צלזיוס.

בחירת חליפת גלישה בצורה נכונה

כעת, אחרי שהבנו מה הם סוגי החליפות הקיימות בשוק, נצלול פנימה ונבחן את הפרמטרים החשובים שיתאימו לכל אחד על פי הצרכים האישיים שלו. בעת המדידה של החליפה חשוב מאוד לבחון את האזור של הצוואר, ולוודא כי הוא אינו צמוד מידי וגורם לחוסר נוחות ומגבלה תנועתית. חשוב מאוד להזיז את הידיים והרגליים, ולבדוק שיש לכם טווח תזוזה רחב יחסית במיוחד באזורי הרגליים והאגן החשובים לשמירה על יציבות הגוף על הגלשן.

ישנן חליפות גלישה בעלות רוכסן קדמי, ואחרות בעלות רוכסן אחורי. הרוכסן האחורי אמנם נפוץ ונוח יותר, אבל הרוכסן הקדמי שקצת פחות נוח לשימוש יאפשר אטימה טובה יותר של החליפה, וימנע כניסה של מים.

חשוב מאוד לדעת שהחליפה צריכה לאפשר כניסה של מעט מים אך לא יותר מידי. אם תבחרו חליפה גדולה מידי תאבדו את יכולת החימום של החליפה.

לבסוף, לכל אחד מכם יש תקציב מיועד לרכישת חליפה, אבל מומלץ מאוד להשקיע בחליפה איכותית, גמישה, קלה ונוחה, שתהיה מחממת מספיק, על מנת להפוך את חווית הגלישה למהנה במיוחד.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ