החל הרישום לגני הילדים ולכיתות א' לשנה"ל תשע"ז: לאור הגידול המשמעותי במספר הילדים בחולון, חלו שינויים באיזורי הרישום לבתי הספר. קרית אילון מתחדשת עם בית ספר יסודי שלישי שיכלול 5 כיתות א'

כלים

היום (יום שני), 11.1.16, החל הרישום לגני הילדים ולכיתות א' לשנת הלימודים תשע"ז, אשר יימשך עד יום ראשון, 31.1.16.

הרישום לגני הילדים העירוניים (לגילאי 5-4-3) יערך באמצעות אתר האינטרנט העירוני שכתובתו holon.muni.il. גם במהלך שנת הלימודים תשע"ז יופעלו בחלק מגני ילדים צהרונים. פרטים לגביהם ניתן לקבל ברשת קהילה ופנאי, בטל': 03-6533444 (יש לציין כי רישום לגן עם צהרון מחייב בתשלום מקדמה ומבטל את הזכות לשיבוץ לגן בקרבת מקום המגורים). ילדים בגילאי 3 יקלטו על בסיס מקומות פנויים בלבד. יש לציין כי במועד הרישום טרם ידוע ייעודו של כל גן וגן (קדם חובה או חובה) והייעוד נקבע רק בשלבים מאוחרים יותר, בהתחשב במכלול שיקולים.

ביום ראשון, 13.3.16, בשעה 20:00, יערך במרכז שטיינברג כנס להורים חדשים במערכת החינוך הקדם יסודית העירונית. בכנס יוצגו עקרונות העבודה בגן הילדים, סדר היום, צוות הגן, ההזנה בגן, הצהרונים ועוד. במהלך הכנס תתקיים הרצאה בנושא התמודדות עם אתגרי גילאי 4-3 ויינתנו טיפים בנושא המעבר מגן הילדים הפרטי לעירוני.

על הורים לילדים העולים לכיתה א' לרשום את ילדיהם בבית הספר אליו הופנו, בצירוף תעודות הזהות של שני ההורים ואיגרת הרישום שהועברה באמצעות גני החובה. תושבים חדשים בחולון והעוברים דירה מוזמנים להתעדכן בסדרי הרישום באתר האינטרנט העירוני.

השנה לומדות בבתי הספר היסודיים בחולון 76 כיתות א' (לעומת 60 כיתות ו' שיסיימו השנה את בית הספר היסודי). בשנת תשע"ז עתידות להיפתח 84 כיתות א' ובנוסף, כ-6 כיתות חינוך מיוחד. לאור הגידול המשמעותי במספר הילדים בחולון, חלו שינויים באיזורי הרישום לבתי הספר היסודיים בחלק מרחובות העיר. השינויים גם נובעים מהקטנת תקן מספר התלמידים בכיתות א' ו-ב' מ-40 תלמידים ל-34 תלמידים בכיתה, בהתאם לרפורמה עליה הכריז שר החינוך, נפתלי בנט, לקראת שנת הלימודים הנוכחית.

בעקבות כך, נוספו השנה ברחבי העיר 10 כיתות א', כאשר בחלק מבתי הספר הסבו חדרי ספח ומעבדות לכיתות לימוד, מחוסר מקום. לקראת שנת הלימודים הבאה, נערך מינהל החינוך בעיריית חולון לשבץ את תלמידי כיתות א' לפי אותו תקן וכן לשבץ את תלמידי כיתות ב'. על פי מתווה זה, בחלק מבתי הספר לא ניתן יהיה לקלוט את כל התלמידים העולים לכיתה א' על פי איזור הרישום הישן ועל כן, בחלק מרחובות העיר (בשכונות קרית אילון וקרית בן גוריון וכן במרכז העיר) שונו איזורי הרישום.

בבית הספר "יצחק שמיר" נבנות בימים אלה כיתות נוספות, כאשר ראש העיר, מוטי ששון, מקדם תהליכים להאצת הבנייה וסיומה עד 1.9.16, על מנת לאפשר פתיחת כיתה נוספת בבית הספר, שתאפשר אישור בקשות העברה בשל איחוד אחים ומסיבות נוספות. במקביל בית ספר יסודי חדש – "גולדה מאיר" יפתח את שעריו בשנת הלימודים הבאה עם 5 כיתות א' ועם שכבות נוספות, בהתאם לצורך. מבנה בית הספר, ברחוב ברקת, פועל בימים אלה כחטיבת ביניים "קוגל". החטיבה צפויה לעבור בסוף שנת הלימודים הנוכחית למתחם התיכון השש-שנתי "קוגל", בו מוקם בימים אלה מבנה חדש עבורה, ובכך יתפנה המבנה ברחוב ברקת לטובת בית הספר היסודי החדש. בית הספר עובר בימים אלה שיפוץ משמעותי לצורך התאמתו לבית ספר יסודי וכן ירכשו ציוד וריהוט חדשים.

יש לציין כי הורים מכל רחבי העיר זכאים לפנות למינהל החינוך ולבקש "בקשת העברה", רק לאחר שרשמו את ילדם בבית הספר אליו הופנו. במעמד הרישום על ההורים למלא בבית הספר טופס בקשת העברה, אותו יעביר בית הספר למינהל החינוך. בקשות העברה לגבי ילדים שלא נרשמו בבית הספר אליו הופנו לא יטופלו! ועדת ההעברות הראשונה תתכנס בתום הרישום, במהלך חודש פברואר, תדון בכל מקרה לגופו ותשיב לפונים על פי המדיניות העירונית ובהסתמך על הנתונים האפשריים.

בתקופת הרישום מפעיל מינהל החינוך קו פתוח לשירות ההורים בטל' 03-5027140. הקו פועל בימים א'-ה', בין השעות: 19:00-08:30.