שוקלים רכישה של רכב משפחתי חדש? מתלבטים בנוגע לזהות הרכב המשפחתי הבא שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות תוכלו למצוא חמישה טיפים שיסייעו גם לכם לרכוש את הרכב המשפחתי הבא שלכם.

בדקו מה מציעות לכם סוכנויות הרכב השונות

רכישת רכב משפחתי הינה פעולה המתאפשרת בין היתר באמצעות השוק הפרטי –רכישת רכב יד שנייה מבעלות פרטית או באמצעות השוק העסקי- רכישת רכב מסוכנויות רכב, מגרשי רכבים או יבואני רכב. הקפידו לבדוק את הצעות הרכישה המוצעות לכם במגוון סוכנויות רכב העוסקות בתחום. סוכנויות אלו מעמידות לרשותכם לצד היצע מרשים וגדול של רכבים משפחתיים גם מגוון רחב של אפשרויות רכישה (ליסינג פרטי, הלוואות מימון לרכישת הרכב וכדומה).

גודל תא הנוסעים

קטגוריית הרכבים המשפחתיים כוללת בתוכה מגוון רחב של רכבים בני חמישה מקומות נסיעה. ההבדלים בין סוגי הרכב השונים באים לידי ביטוי בין היתר בגודל תא הנוסעים העומד לרשותכם. הקפידו לבחון את גודל תא הנוסעים בהתאם לצרכי הנסיעה היומיומיים שלכם, כלומר, האם הרכב הינו מרווח גם כאשר הוא בתופסה מלאה (נהג+ 4 נוסעים) והאם הרכב מעמיד לרשותכם את פתרונות האחסון הרצויים לכם.

צריכת דלק

הקפידו לרכוש רכב משפחתי המתאפיין בצריכת דלק המותאמת ליכולות הכספיות שלכם מדי חודש. חשבו את מרחקי הנסיעה היומיומיים שלכם, בדקו מה הוא היקף הקילומטרים החודשיים שלכם (באופן ממוצע) ובהתאם לכך בדקו מה היא עלות צריכת הדלק החודשית שלכם. לסכום הכללי הוסיפו עוד 15% מחשבון צריכת הדלק, וזאת לצרכי נסיעות לא מתוכננות במהלך החודש. בדקו האם ההוצאה החודשית לצריכת הדלק תואמת את היכולות הכלכליות שלכם.

מערכות בטיחות לרכב

רכב משפחתי באופן טבעי הינו כלי רכב האמור לשרת את כל בני המשפחה, ולפיכך ישנה חשיבות רבה למערכות הבטיחות המותקנות בכלי הרכב. בדקו מה הן מערכות הבטיחות החדישות העומדות לרשותכם בתחום התעבורה, ובדקו האם הרכב אותו אתם עתידים לרכוש מאובזר באותן מערכות. במידה ולא בדקו האם ניתן לשדרג את הרכב ולהתקין בו מערכות בטיחות מתקדמות.

עלות הרכב וירידת ערך

רכישת רכב, בין אם מדובר ברכישת רכב חדש מהניילונים ובין אם מדובר ברכישת רכב יד-שנייה, היא בראש ובראשונה פעולה המיושמת בהתאם לעלות הרכב והתקציב העומד לרשותכם. הגדירו מראש את תקציב הרכישה העומד לרשותכם ובדקו איזה כלי רכב תוכלו לרכוש בהתאם למסגרת התקציב. כמו כן, בדקו מה הן אפשרויות הרכישה שלכם באמצעות ליסינג או מימון הלוואות לצורך הרכישה, ומה הן המשמעויות הכלכליות של רכישה מסוג זה עבורכם. במקביל, אנו ממליצים לכם לבחון את היקף ירידת הערך של הרכב אותו אתם עתידים לרכוש, וכפועל יוצא מכך, לרכוש רכבים השומרים על ערכם (ברמה יחסית סבירה) לאורך השנים. מעבר לכל אלו, אנו מזכירים לכם לנהוג בבטיחות ולשמור על חוקי התנועה.