היסטוריה בפסטיבל שעון החורף המסורתי בירושלים: הרצאה בנושא קידום ליגליזציה של חברת ונקו. שאון חורף היא סדרת אירועי חורף ירושלמית מבית היוצר של הרשות לצעירים, בעיריית ירושלים. בכל יום שני במהלך חודש פברואר משתלט שאון החורף על אזור אחר בעיר ומציף אותו בעשרות אירועים סדנאות בישול, הופעות, הרצאות, הפקות מחול שונות ומיוחדות, תערוכות אמנות משוגעות ועוד

ונקו, סטארטאפ ישראלי לקידום לגליזציה של קנאביס בישראל
ונקו, סטארטאפ ישראלי לקידום לגליזציה של קנאביס בישראל

השנה בין שלל ההרצאות יארח הפסטיבל גם את מייסדי חברת ונקו, סטארטאפ ישראלי לקידום לגליזציה של קנאביס בישראל. ונקו היא חברה כלכלית שמוכרת מוצרי עישון נפוצים המיועדים לצרכני קנאביס ומשתמשת ברווחים למאבק למען לגליזציה בישראל.

מטרת החברה היא לאגד את הכוח הכלכלי של מליון צרכני קנאביס בישראל ובאמצעותו להפעיל לובי אזרחי ומתוקצב למען המאבק. לונקו יש נציגים שמגיעים לוועדות הכנסת, קמפיין שטח ציבורי וכמו כן, עורכת החברה כבר תקופה ארוכה הרצאות של מומחים ברחבי הארץ שמדברים על לגליזציה וקנאביס משלל כיוונים (משפטי, בריאותי, כנסת וכו').

ההופעה של ונקו בפסטיבל תהיה הפעם הראשונה שעירייה משתפת פעולה במימון של אירוע המקדם ליגליזציה של קנאביס.

מנכ"ל חברת ונקו, אייל אקרמן: "חברת ונקו גאה להוביל את המאבק למען לגליזציה בישראל ולהמשיך להציף אותו בכל מקום ובכל זמן. המאבק הזה הולך ועושה את דרכו למיינסטרים הישראלי ואנחנו שמחים על התעוררות החשובה בנושא. אנחנו מברכים גם את עיריית ירושלים ואת מארגני פסטיבל שאון החורף על שיתוף הפעולה החשוב ומאמינים כי לאט לאט חומת השתיקה סביב הנושא הזה תיפרץ".