2015 זה עתה הסתיימה, וזה זמן טוב לסיכומים גם בתחום התיירות ויעדי הנופש שהישראלים העדיפו השנה.

כלים
כרתים
כרתים

במהלך 2015 יצאו מנתב"ג כ-6 מיליון נוסעים, 10% יותר מאשר בשנת 2014. בגלל התחרותיות בענף הנסיעות, ישראלים רבים נהנים ממחירים אטרקטיביים למגוון של יעדים. בנוסף, נראה שגם היחלשות האירו, הירידה במחירים של הדלק הסילוני וההתפתחות של טיסות ה-low cost – מאפשרים לחברות התעופה וחברות הנסיעות להציע לתיירים הישראליים טיסות ובתי מלון במחירים נוחים.

גורם נוסף שמשפיע על הגידול שחל ביציאת ישראלים לחו"ל, ולאירופה בעיקר, הוא הסכם השמיים הפתוחים. הסכם זה, שנחתם ב-2013, תרם לגידול מספר הטיסות שנעות בין אירופה וישראל והביא להורדת מחירים.

חמשת יעדי הנופש הפופולריים במסגרת "חבילות נופש" בשנת 2015

פילוח של יעדי הנופש המועדפים והפופולריים ביותר מלמד כי רודוס נמצאת במקום הראשון עם 17%, אחריה כרתים עם 16%, בורגס עם 10%, פראג עם 8%, ברצלונה עם 8% ו-אנטליה עם 7%.

בראש הרשימה נמצאים רודוס, איי כרתים ובורגס

רודוס – אי יווני שמציע חופי ים מרהיבים, תערובת מעניינת מאוד של סגנונות אדריכליים מתקופות שונות, מוצגים ארכיאולוגיים וכמובן אוכל יווני טעים. עמק הפרפרים (Petaloudes) ברודוס, שנמצא קרוב לכפר Tholos, הוא מחזה מרהיב, במיוחד בחודש אוגוסט כאשר המוני פרפרים מגיעים לאזור כדי להתרבות. ברודוס אפשר ליהנות גם משרידי מבנים עתיקים כמו המבנה על הגבעה Filerimos, שנמצאת בעיר העתיקה ביותר ברודוס – Lalyssos.

טיולי טבע יביאו אתכם אל Epta Piges – שבעה מעיינות בנוף של עצי אורן, פלגי מים וגשרים כפריים שמשרים אווירה אידילית ונמצאים במרחק של כשלושים ק"מ מהסיטי של רודוס. כמובן, שיש אטרקציות נוספות באי כמו, הצוק Agios Minas בעיר העתיקה Kamiros והטירה בכפר מונוליטוס.

כרתים – אחד האיים הגדולים מבין איי יוון, ואחד העשירים ביותר מהבחינה התרבותית. בכרתים גם קו חוף ארוך במיוחד, עם מפרצונים, חצאי איים, חופים מאוכלסים וחופים מבודדים. וכיוון שמדובר באחד מיעדי הנופש הפופולריים באירופה, יש באי מגוון של אתרי נופש, שמציעים גם פינוק וגם חיי לילה עליזים, לצד פעילויות רבות אחרות שניתן למצוא במסגרת חבילות נופש לאיי כרתים. בכרתים נופים מדהימים של נהרות, הרים, ערוצים ואגמים, כמו גם איים מרוחקים זעירים שמציעים חופשה מיוחדת במינה.

בורגס – עיר נמל בולגרית ששוכנת לחופיו של הים השחור. בורגס היא עיר נופש שמציעה בתי מלון ומועדוני לילה שממוקמים לאורך קו החוף היפהפה. בבורגס אפשר לטייל בפארק הים (Morska gradina) בין הצמחים הצפופים ולהעיף מבט על נוף המפרץ היפהפה. אפשר גם לבקר בכנסיות וליהנות מהמבנים המיוחדים ומציורי הקיר בתוך הכנסיות. כיכר Trojkata, הכיכר המרכזית עם המזרקה מושכת אליה מטיילים רבים, וכך גם המוזיאונים בבורגס, כמו המוזיאון לארכיאולוגיה, מוזיאון הטבע והגלריה לאומנות.

שני היעדים שסוגרים את רשימת חמשת היעדים הם:

פראג – הבירה היפהפייה של הרפובליקה הצ'כית שלא בכדי מכונה גם "פריז הקטנה", ואחת הערים המתוירות ביותר בעולם, עם שעון הכיכר המפורסם, והגשרים הנפלאים על נהר הוולטבה ועוד.

ברצלונה – בירת מחוז קטלוניה בספרד, עיר על חוף הים התיכון שמושכת אליה תיירים רבים שנהנים לטייל בשדרת הרמבלה הרחבה, ברובע הגותי, במבנים של האדריכל הידוע גאודי, ועוד.