למרות התנגדות רחבה של חברי כנסת וארגונים ובראשם 'אדם טבע ודין', הצביעה הבוקר ועדת הפנים והגנ"ס ברוב של 11 נגד 3 בעד החזרת הפלואוריד למי השתייה של ישראל, יחד עם זאת, החזרת הפלואוריד לא תתבצע עד לדיון והצבעה חוזרת במסגרת הרביזיה שהגישה בתום הדיון ח"כ יעל גרמן.

כלים

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין' התייחס להחלטת הועדה ואמר: "הפלרה היא מתן תרופה בכפייה ופגיעה בזכות הפרט לאוטונומיה על גופו. "הסמכות שהוקנתה לשר בפקודת בריאות העם מאפשרת לו להבטיח את איכותם התברואית של מי השתיה ואיננה כוללת היתר ליתן טיפול רפואי מונע באופן כפוי לציבור", כך לדברי עו"ד ברכה.

עו"ד ברכה בירך על ההחלטה לקיים הצבעה חוזרת וקרא לחברי הכנסת שלא לתת ידם להחדרת תרופות למי השתייה בישראל.

כזכור, לפני כארבע שנים אישרה הכנסת תקנות חדשות ומשופרות שמבטיחות את איכות מי השתייה, במסגרתן נקבע כי יש להפסיק את הפלרת המים.

תקנות אלו אושרו על ידי שרת הבריאות הקודמת, ח"כ יעל גרמן, אך כעת הפכה הכנסת את ההחלטה ואישרה, כאמור, להחזיר את הפלואוריד למים.

שרית כספי-אורון, ראש תחום בריאות וסביבה בארגון אמרה היום בדיון כי מחקרים מצאו קשר בין חשיפה לפלואוריד למגוון השפעות על מערכות שונות בגוף – על השיניים, העצמות, מערכת העצבים המרכזית והמערכת ההורמונאלית.

"מבחינה מדעית נותר חוסר ודאות באשר להשפעות הפלואוריד על הגוף, ולכן ראוי ליישם במקרה זה את עקרון הזהירות המונעת ולא לכפות על הציבור לצרוך פלואוריד", כך לדברית כספי-אורון.