שרת המשפטים איילת שקד השתתפה בכנס מיוחד של ארגון ה- OECD בנושא מאבק בשוחד עובדי ציבור. שרת המשפטים איילת שקד: "למלחמה בשחיתות אין גבולות"

כלים
שרת המשפטים איילת שקד נפגשה אמש בצרפת עם שרי משפטים מרחבי העולם
שרת המשפטים איילת שקד נפגשה אמש בצרפת עם שרי משפטים מרחבי העולם

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה אמש בצרפת עם שרי משפטים מרחבי העולם במסגרת כנס שרי משפטים שמקיים ארגון ה- OECD אחת לעשור.

ארגון ה- OECD , הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, הזמין את שרת המשפטים להשתתף בכנס בנושא שוחד עובדי ציבור.

ישראל חתומה על האמנה במאבק בשוחד עובדי ציבור, הקובעת כללים בינלאומיים בין מדינות הנוגעים לאיסור מתן שוחד לפקידים זרים המגיעים לבצע עסקאות במדינות זרות. מדינת ישראל הצטרפה לאמנה בשנת 2009.

במסגרת הכנס נפגשה שרת המשפטים נפגשה עם מקבילה האיטלקי, מר אנדריאה אורלנדו, מקבילתה הרומניה, הגברת רלוקה אלכסנדה פרונה, מקבילה האוסטרלי, מר מייקל קינאן, ומקבילה ההולנדי, מר ארד ון דר סטור.

השרה סיכמה על קיום פגישת עבודה משותפת והקמת צוותי עבודה משותפים עם השר האוסטרלי והשר האיטלקי במאבק נגד תופעת ההסתה ברשת.

נוסף לכך, שר המשפטים האיטלקי דיווח לשרה שקד כי באיטליה עבר בקריאה ראשונה חוק המגדיר הכחשת שואה כעבירה פלילית, על אף המתנגדים שקמו לחוק זה בשל שמירה על ערך חופש הביטוי.

שרת המשפטים איילת שקד: " נאמר במקורותינו כי "הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם", ולא בכדי. עבירת השוחד היא נגע בינלאומי והפגישה המוצלחת שנערכה אמש העידה כי מדינות רבות מעוניינות לשנס מותניים ולהיאבק בתופעה בשיתוף פעולה. למלחמה בשחיתות אין גבולות.

אני שמחה על מעורבותה של מדינת ישראל ביישום האמנה. שיתופי פעולה בין מדינות הן תמיד דבר מבורך וחיובי. בעזרתן אנו מובילים יוזמות משותפות ומייצרים בסיס תרבותי ומשפטי משותף".