צו סגירה מינהלי הוצא לאטליז בחולון שפעל ללא רישיון עסק והיווה סכנה לבריאות הציבור. הצו הוצא על ידי עיריית חולון לאחר ביקורות חוזרות ונשנות בהן עלו ממצאים קשים

כלים
צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון

עיריית חולון הוציאה לפני כשבועיים צו סגירה מינהלי לאטליז הממוקם בשדרות דב הוז 84 בעיר, לאחר שנמצא כי בית העסק התנהל ללא רישיון עסק, באופן העלול להוות סכנה לבריאות הציבור ובתנאים שיש בהם כדי לפגוע באיכות הבשר הנמכר על ידו.

מדובר באטליז אשר בעליו התחלף לפני כשנה ורבע ובעל העסק החדש לא הגיש בקשה לרישיון עסק כפי שהיה עליו לעשות, עם פתיחת העסק על ידיו. עם הזמן, ערכו במקום מפקחי הווטרינר העירוני והאגף לרישוי עסקים מספר ביקורות וגילו ממצאים מעוררי דאגה, בעקבותיהם הושמדו עשרות קילוגרמים של בשר שנמצא לא ראוי למאכל בני אדם.

בין הסיבות להשמדת הבשר: בשר שהיה מצונן (טרי) והוקפא מחדש, בשר שפג תוקפו, בשר שעבר עיבוד שלא ניתן לבצע באטליז, בשר שנשמר בתנאים תברואיים לא הולמים.

לאור הממצאים הקשים, הועבר החומר לתביעה העירונית. בתחילת חודש ינואר זומן בעל העסק למשרדי האגף לרישוי עסקים לשימוע טרם הוצאת צו סגירה מנהלי.

בעל האטליז הבטיח לפעול באופן מיידי לשם הסדרת רישיון עסק, תוך עמידה בתנאי הווטרינרים, אולם לא עשה כן. לאחר ביקורת נוספת שהצביעה על הרעה במצב, הוצא, כאמור, צו הסגירה המינהלי, בחתימתו של ראש העיר, שהורה לסגור את בית העסק למשך 30 ימים.

הצו נמסר לבעל העסק ותוכנו הוסבר לו, אך למרות זאת, ימים ספורים לאחר מכן, נמצא העסק פעיל. בעל העסק הוזהר כי על האטליז להישאר סגור והעירייה פועלת לאכוף את ביצוע הצו, בסיוע המשטרה. זאת, נוסף על ההליך הפלילי בעניין ניהול עסק ללא רישיון.