הכנסת אישרה הערב בקריאה 2 ו-3 הצעת חוק המרחיבה את ההגנה על בעלי החיים ומחמירה את הענישה על התעללות בהם. אולם הקואליציה הפילה את ההסתייגות של ח"כ דב חנין שדרשה להטיל אחריות אישית על בכירים בתאגידים בהם מתבצעת ההתעללות ***בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו רץ מלשכתו כדי להפיל את ההסתייגות*** ח"כ חנין: "רק כשהאחריות להתעללות לא תישאר ברמת הש.ג. אפשר יהיה לעשות את השינוי הנדרש לטובת בעלי החיים"

כלים

ח"כ חנין אמר הערב: "נתניהו גילה השבוע אמפתיה רבה כלפי הסבל של כלבתו קאיה, אבל רץ מחדרו במיוחד כדי להפיל את הצעתי בעניין הגנה על בעלי חיים.

כבר מהכנסת הקודמת, אני נאבק יחד עם ארגונים ופעילים נגד ההתעללות בבעלי חיים המובנית בתוך תעשיית הבשר. שוב ושוב אנו נחשפים לתחקירים מזעזעים על היחס לחיות אבל בסוף היום אלה שעומדים למשפט ומשלמים את המחיר הם עובדי הקבלן שבתחתית השרשרת.

הערב העברנו חוק חשוב המרחיב את ההגנה על בעלי החיים ומחמיר ענישה על התעללות בהם. היתה לי הזכות להיות בין יוזמי החוק, בהובלת ח״כ איציק שמולי.

הצעתי להכליל בו גם אחריות אישית על נושאי המשרה הבכירים בתאגידים שבהם התבצעה התעללות. נתניהו והקואליציה התגייסו כדי להפיל את הצעתי. רק כשהאחריות להתעללות לא תישאר ברמת הש.ג. אפשר יהיה לעשות את השינוי הגדול הדרוש. נמשיך להיאבק על כך".