דרישה לניקוי אורוות במשרדי איגוד ערים חיפה - בעקבות חשיפת ניגוד האינטרסים של הרגולטור (איגוד ערים) על ידי סיעת הירוקים של חיפה וערוץ 10, מגמה ירוקה דורשת את עצירת ערר בז"ן בוועדת התכנון המושתת בין היתר על נתוני האיגוד.

כלים

איגוד ערים חיפה הוא הגורם המפקח באופן רשמי על מפעלי מפרץ חיפה, בכללם בז"ן, וכפועל יוצא האיגוד אמון על בריאותם של תושבי חיפה. מכיוון שהרגולציה היא המפתח לאכיפה ואוויר נקי, היה מצופה כי הארגון יגזור על עצמו יושרה ושקיפות. אבל לא כך הדבר.

לאחרונה הוטחה פצצה על ידי סיעת הירוקים של חיפה וערוץ 10, שחשפו כי סמנכ"לית איגוד ערים וראש תחום אוויר בארגון היא בעלת קשר משפחתי עם הפרויקטור המוביל בבז"ן הבונה מתקנים במליוני ש"ח. ניגוד האינטרסים שהתגלה הוא מהחמורים ביותר שהתגלו עד היום ונוגע לחייהם ובריאותם של אלפים רבים בישובי וערי המפרץ..

מנכ"ל איגוד ערים, ד"ר עופר דרסלר יוצא להגנתה של סגניתו ואמר: "בלה לא מתעסקת עם בתי הזיקוק".

בלה הציגה את טיעוני איגוד ערים בערר בז"ן ביולי 2015. וועדת התכנון להרחבת בתי הזיקוק מסתמכת על דיווחיה הנגועים באינטרסים זרים של בן דוד, כי איכות האוויר עלתה בחיפה בעוד דוחות המפל"ס ודוחות האיגוד עצמו מראים עלייה בפליטות VOCs , חריגות רבות מערכי יעד של מזהמים בניטור רציף וגם בבדיקות פתע.

רויטל גולדשמיד, דוברת מגמה ירוקה חיפה: " יש לבצע ניקוי אורוות מיידי במשרדי איגוד ערים שניגודי האינטרסים עובר כחוט השני בין בעלי התפקידים בארגון זה לגורמים רשותים ותעשייתים. ראשית יו"ר איגוד ערים יונה יהב אשר בשני כובעיו : כראש העיר מקבל כסף מבז"ן כארנונה וכרגולטור באיגוד הוא אמור לאכוף את החוק ולהגביל את בתי הזיקוק מלזהם את חיי התושבים. עכשיו התגלה כי גם ראש תחום אוויר נגועה בניגוד האינטרסים האופייני לארגון כאשר היא מקורבת לפרויקטור בבז"ן, מה שלא מפריע לה להופיע בפני וועדות התכנון בערר בז"ן ולייעץ על אוויר נקי בחיפה. אנחנו קוראים לעצור את ערר בז"ן המסתמך על נתוני איגוד ערים, ולעצור את התרחבות התעשיות המזהמות בחיפה מכיוון שנתוני הזיהום והתחלואה שהועברו לוועדות לא כשרים וחוטאים לאמת.

ירון חנן, סיעת הירוקים של חיפה: "פעם אחר פעם קראנו ליונה יהב להתפטר מתפקיד יו"ר האיגוד והוא סירב. הפעם הוגדשה הסאה ואין מנוס מפרישה מידית של כל שלושת בכירי האיגוד ומיצוי החקירה הפלילית של המשטרה מולם."

אליס גולדמן, יועצת משפטית בתנועת אומ"ץ: " בלה בן דוד ייצגה את עיריית חיפה במסווה של איגוד ערים לסביבה כמעט בכל ערכאה ודיון בכנסת בנושא הזיהום מבז"ן בהם השתתפתי, והשתתפתי בלא מעט. מעולם לא הוצג בפנינו, פעילות הסביבה, גילוי נאות בדבר ניגוד העניינים בהם שרויה בלה. זוהי הוכחה חותכת לקשר הון—שלטון בין עיריית חיפה והעומד בראשה למשפחת עופר, הבעלים של קבוצת בז"ן"