עבור מי שלא יודע בדיוק במה מדובר, נסביר בדיוק את המונח ברטר וניתן קצת רקע אודות ההתפתחות של שיטת המסחר הזו משחר ההיסטוריה ועד ימינו. ובכן – מדובר, למעשה, בסחר חליפין.

כלים

כמו שכל ילד שסיים את שיעורי ההיסטוריה המוקדמים שלו יודע לספק, סחר חליפין הוא שיטת המסחר שהיא ככל הנראה העתיקה ביותר בחברה האנושית. בעבר, סחר החליפין היה מתבטא בעיקר בצרכים של כל אדם וביכולת של כל אדם בנפרד לספק צרכים שונים בחברה שבה הוא חי: איכר אחד גידל חיטה, איכר אחר גידל עגבניות והחוואי גידל פרות.

באמצעות סחר חליפין פשוט ובסיסי, הוחלפו כמויות מסוימות של חיטה בעגבניות או בחלב – וכך לכל אדם היה את כל המוצרים להם הוא היה זקוק, בהתבססות על התוצרת האישית שלו. כעת, ברור לנו כי אתם חושבים בוודאי שמדובר בשיטה לא רלוונטית בעולם המודרני – אבל כאן בדיוק אתם טועים.

גם כיום, יש לסחר חליפין תפקיד חשוב ואפשרויות איכותיות בעולם המודרני

בשנים האחרונות, ניתן לאפיין בצורה ברורה חזרה של סחר חליפין למרכז הבמה, או לפחות לתודעה הציבורית, בכל מה שנוגע לעסקאות בין אישיות שונות. יותר ויותר אנשים מבינים כי ברטר הוא אפשרות איכותית במיוחד כאשר אנחנו יכולים לספק מוצר או שירות כאלה ואחרים, וזקוקים לשירות או מוצר מסוים במקביל.

הדבר, במקרים רבים, יכול להיות בשירותים שקשורים האחד לשני – אדם אחד יכול להציע שירות של בניית אתרים, ואילו אדם אחר יכול להציע שירות של כתיבת תוכן לאתרים.

בצורה כזו, השירותים ששניהם מציעים משלימים האחד את השני וניתן לבצע סחר חליפין פשוט ואיכותי שיועיל לשניהם, בחיסכון של לא מעט משאבים ומאמץ ובהשקעה הוגנת בין שני הצדדים.

גם במוצרים של ממש, ולא רק בשירותים, מדובר באפשרות שרירה וקיימת – כל דבר בין מוצרי תינוקות ובעלי חיים למוצרים אלקטרוניים שונים יכול להיות מוחלף בצורה הוגנת ונוחה. הדבר החשוב, בהקשר זה, הוא לדעת כיצד לעשות זאת נכון.

כיצד נבצע ברטר בצורה איכותית ונכונה בעולם האינטרנטי והמודרני שבו אנו חיים?

ביצוע של ברטר איכותי הוא לא תמיד משימה ברורה מאליה. בכדי שנוכל לבצע סחר חליפין בצורה חוקית ואיכותית, אנחנו צריכים קודם כל פלטפורמה נוחה לפרסום השירות או המוצר שלנו ולהגעה לטווח רחב של עסקאות פוטנציאליות.

בהקשר זה, קיימים שירותים ואתרים איכותיים בהם ניתן להציע ולפרסם את השירותים והמוצרים שלנו למטרת סחר חליפין, ומדובר בפלטפורמות ייעודיות ואיכותיות שכל מי שנכנס אליהן מחפש משהו דומה למה שאנחנו מחפשים ומציעים.

עוד משמעות שחשוב להבין לגבי סחר החליפין היא שבכדי לבצע אותו בצורה לגיטימית וחוקית, על הנייר, יש להתייחס אליו כאל שתי עסקאות נפרדות, וכל צד צריך להוציא חשבונית לצד השני – הליך פרוצדורלי ולא מזיק שמאפשר לנו לבצע סחר חליפין בצורה נוחה ולגיטימית.