במידה ונמאס לכם לבצע הרמה והורדה ידנית של הווילונות בחלל הביתי שלכם, ייתכן כי וילונות חשמליים הם הפתרון המושלם עבורכם. למעשה, מדובר בוילונות אשר מאפשרים לכם לשלוט באופן מוחלט על רמת התאורה הרצויה וכן גם על מידת הפרטיות, כאשר הכל מתבצע בקלות ובנוחות על פי הצרכים שלכם. הפעלתם של וילונות חשמליים יכולה להתבצע במגוון דרכים, החל ממפסק חשמלי ועד לטלפון חכם כחלק ממכלול שלם של מערכת בית חכם. אז איך זה עובד, מדוע זה מומלץ ומה עוד צריך לדעת אודות וילונות חשמליים? על כל זאת החלטנו להסביר לכם בעומק במהלך הכתבה הבאה.

קרדיט לתמונות FREEPIK
קרדיט לתמונות FREEPIK

 

איך מפעילים וילונות חשמליים

וילונות חשמליים הם תוספת נהדרת עבור הבית שלכם, זאת בעוד כי אלו מופעלים בקלות על ידי השימוש במגוון רחב מאוד של דרכים:

  • מפסק חשמלי - ביצוע הפעלת וילונות חשמליים ניתנת על ידי השימוש במפסק חשמלי ייעודי מובנה בקיר, כזה אשר בעצם מאפשר הפעלת כל וילון באשר הוא. בדרך זו ניתן גם לשלוט על רמת התאורה ועל רמת הכיסוי בחדרים - בהתאם לרצונכם.
  • שלט רחוק - ניתן להפעיל וילונות חשמליים גם על ידי השימוש בשלט רב ערוצי. למעשה, כל וילון יופעל בערוץ שונה המיועד לשליטה מלאה, זאת בעוד כי תוכלו לתכנן זאת כך שמספר וילונות יהיו בערוץ מסוים יחדיו על מנת שתוכלו לשלוט על אלו מרחוק במקביל. לדוגמא, במקרים בהם תרצו להחשיך לגמרי חדר במשרד שלכם או לסירוגין, חדר מסוים בבית שכולל מספר וילונות - הרי שהשימוש בערוצי השלט יהיה כלי עזר נהדר עבורכם.
  • סמארטפון או טאבלט - דרך מוכרת לא פחות הפעלת וילונות חשמליים היא על ידי השימוש בסמארטפון או טאבלט, כאשר קיימת לשם כך אפליקציה ייעודית. מלבד נוחות השימוש יוצאת הדופן של אפשרות זו, יתרון נהדר שלה הוא שהדבר מאפשר לכם לשלוט על וילונות הבית שלכם מרחוק, גם כאשר אתם בעבודה או ביום סידורים - כך שתוכלו להגיע הביתה אל צורת סידור וילונות בדיוק כפי שתרצו.

איך זה עובד?

אין ספק כי בשל היתרונות הרבים הטמונים בדבר - וילונות חשמליים הם תוספת מומלצת לכל הדעות עבור הבית שלכם, אך מכאן נשאלת השאלה - כיצד הם עובדים בכלל? ובכן, וילונות חשמליים בעצם פועלים על בסיס מנועים מיוחדים, כאשר אלו מותאמים לכל סוג וילון וכן גם אל מידותיו. בדרך כלל, וילונות מבוססי מנועי חשמל עם מסילות עליונות הנחשבות לקטנות יכללו מנועים הפועלים עם מתח נמוך, בדרך כלל של 12 או 24 וולט. לעומת זאת, וילונות עם מסילות עליונות אשר נחשבות גדולות בדרך כלל יכללו מנועים המספקים מתח גבוה יותר, כאשר אלו יכילו מומנט גדול וכן גם מהירות סיבוב הנחשבת קטנה. מנועים אלה תוכננו למטרת נשיאת משקל גדול יחסית - זאת על מנת שיוכלו להתמודד עם המורכבות שבתמרון המשקל הרב של הוילון.