שנת הלימודים עומדת להסתיים, והגיע הזמן לבחור את קייטנת הקיץ לילדכם. הקייטנה היא המקום המושלם בו הילדים אמורים לצבור חוויות קסומות, כאלה שהם לא חוו עד כה. המון הורים שעובדים מסביב לשעון מבינים כי הם אינם יכולים לספק לילדיהם הנאה רצופה בחודשי הקיץ. זוהי הסיבה שבגינה הם בוחרים לרשום אותם לקייטנת קיץ, כזו שתגשים להם את החלומות.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

במציאות של היום תוכלו למצוא רשימה לא נגמרת של קייטנות קיץ, לכל אחת מהן פלוסים ומינוסים משלה. מה שאנו מציעים לכם זה ליישם את הטיפים הבאים בעת בחירת קייטנת קיץ עבור ילדכם. תזכרו כי בסוף אתם בוחרים את הקייטנה שהכי תתאים לכם, בה ילדכם יוכלו להנות ללא הפסקה.

המקום בו מתקיימת הקייטנה

כפי שאינכם רושמים את ילדכם לכל בית ספר, כך אינכם יכולים לרשום אותם לקייטנה. עליכם לדעת כי הקייטנה תהיה קרובה למקום מגוריכם, אחרת לא תוכלו להביא אליה את ילדכם. אם הקייטנה נמצאת במרחק נסיעה רב, חשוב לוודא כי ישנו מערך הסעות שפועל באזורכם. זוהי הדרך היחידה שתאפשר לכם לדעת כי ילדכם יוכלו להגיע לקייטנה בשלום, וגם יחזרו ממנה בבטחה. אם הקייטנה תהיה רחוקה מאוד, היא לא תהיה רלוונטית בשבילכם. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם נוסעים זמן רב בכל בוקר כדי לקחת את ילדכם לקייטנה הנבחרת.

הקונספט שעל פיו פועלת הקייטנה

בעבר כל הקייטנות היו נראות אותו הדבר, בכולן היו עושים בערך את אותם הדברים. הדור השתנה, והדרישות הפכו להיות גבוהות ממה שהן היו בעבר. הילדים לא ירצו להגיע לסתם קייטנה, חשוב להם לדעת מה עושים במהלך היום בה. מהסיבה הזו לכל קייטנה יש את הקונספט שלה, עליכם להכיר את הקונספט מראש. כך תדעו כי הוא מתאים לילדכם, וילדכם הולכים להנות בה. תוכלו למצוא קייטנת אפייה, קייטנת נינג'ה, קייטנת כדורגל ועוד אין ספור סוגי קייטנות קיץ. הכי חשוב שילדכם יראו כי בחרתם עבורם את הקייטנה המושלמת לתחביבים ולתחומי העניין שלהם.

מחיר ההשתתפות בקייטנה

לצד ההוצאות השוטפות בקיץ, יהיה עליכם לקחת בחשבון את ההוצאה על הקייטנה. העלות של קייטנה אינה זולה, מדובר על כמה אלפי שקלים לקייטנה איכותית. לכן אם אתם מחפשים קייטנות קיץ, חובה לדעת כי העלות הכספית תהיה ראלית בשבילכם. ישנם הורים שיודעים מראש כי ישנו תקציב מקסימלי, בטח אם הם צריכים לרשום מספר ילדים למספר קייטנות. אף הורה לא ירצה להגיע למצב בו הוא מסיים את חודשי הקיץ עם חור בכיס. על ידי השוואת מחירים בין הקייטנות השונות והרשמה מראש ניתן יהיה לחסוך כמה מאות שקלים. תעשו את מירב המאמצים כדי לא להתפשר, אך גם לא להוציא מעבר ליכולת.

תשמעו מה הילדים רוצים

לילדים יש העדפות, אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו בעת בחירת קייטנת קיץ. אם בעבר ההורים היו אלה שקובעים, כיום הילדים הם שותפים מלאים לבחירה. זה לא אומר שהם אלה שיבחרו את הקייטנה, אך בהחלט מומלץ לשמוע מהי דעתם האישית. יכול להיות שמבין שתי אפשרויות שנמצאות על הפרק, הן יעדיפו אפשרות ספציפית. ברגע שאתם משתפים את הילדים בתהליך קבלת ההחלטות, ניתן יהיה למנוע מהם התנגדות. ישנם ילדים שרוצים את החופש הגדול למנוחה, בלי קייטנות ובלי כל מיני משימות. במידה והילד יהיה שותף לכל התהליך, הוא ירצה להגיע לקייטנה ויצפה שהיא כבר תתחיל. מבחינתכם מדובר כאן על הצלחה מסחררת, כזו שתאפשר לילד לצבור חוויות אין סופיות.