אין זה משנה אם מדובר על עסק קטן או לחילופין, על ארגון של ממש - ספירת הכסף היא חלק בלתי נפרד מן הפעולות החשובות עבור ניהול כל בית עסק באשר הוא - הרי ללא מעקב ותיעוד שנערכים בצורה הנכונה, לא יהיה ניתן לדעת מהן ההכנסות היומיות ולהיערך בהתאם. אולם, גם כאשר הספירה נערכת באופן ידני אין הדבר מתבצע בצורה הטובה ביותר הניתנת שכן, טעויות אנוש הן אף פעם לא נמנעות במאת האחוזים. אז מה הפתרון? ובכן, בדיוק לשם כך הומצאו מכשירי ספירת כסף, אותם תוכלו למצוא בחנויות המובילות כדוגמת אופיס לינק. אז איך בוחרים מכשירי ספירת כסף עבור בית העסק שלכם, ומה עליכם לדעת לפני כן? ובכן, בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שעליכם לדעת על נושא זה וכל היוצא בכך.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

בחירה לפי סוג המכשיר

בעת בה אנו מדברים על מכשירי ספירת כסף אותם תוכלו למצוא אצל אופיס לינק , חשוב מאוד לציין כי עליכם לדעת קודם לכן מהם סוגי המכשירים הנפוצים ביותר ולהכיר את המאפיינים שלהם, זאת על מנת שתוכלו לדעת מה יהיה המכשיר שהכי מתאים לכם ולאופי בית העסק שלכם. ובכן, בין סוגי המכשירים השכיחים ביותר בימינו ניתן למנות:

מכונת ספירת שטרות סטנדרטית - הבחירה הטובה ביותר עבור בעלי עסקים קטנים יחסית, שהמטרה העיקרית שלהם היא לבצע ספירה מהירה ומדויקת בכל סוף יום עבודה פורה. מאחר ומדובר על עסקים בהיקף קטן יחסית, לא יהיה צורך לרכוש מכונה מתקדמת וכבדה יותר שכן, מכונה זו חזקה מספיק על מנת לבצע ספירה מהירה ומדויקת של שטרות ותענה על הצורך של רוב בעלי העסקים הקטנים.

מכונת ספירה, זיהוי וסיכום - אחת מהדוגמאות הנפוצות ביותר של מכשירי ספירת כסף מתקדמים יותר היא מכונה עם פונקציות מתקדמות של ספירת כסף, זיהוי הערכים וסיכום כמות השטרות. מכונה זו מתאימה בעיקר לעסקים גדולים יותר עם תזרים מזומנים גדול בהרבה שעשוי לגדול מעת לעת, מאחר ובין היתר היא כוללת פונקציות שיכולות לחלק שטרות לפי ערך. חשוב להדגיש כי בנוסף לכך, מכונה זו גם מעולה עבור זיהוי שטרות מזויפים או לא תקינים.

מכונת שני תאים - מכונה שתתאים בעיקר לעסקים שעובדים במכירת מט"ח. למעשה, מכונה זו כוללת שני תאים ייעודיים עבור מיון השטרות, כאשר כל השטרות המזויפים או השטרות שאינם תקינים יועברו אוטומטית לתא אחד, ואילו השטרות התקינים יעברו לתא המקביל. נוסף על כך, אפשר לחבר את המכונה הזו למדפסת חיצונית, וזאת על מנת לסרוק את הנתונים ופרטי הפעולה ולאחר מכן להדפיס אותם על מנת שיווצר תיעוד.

בשורה התחתונה

אין ספק כי בחירת מכשירי ספירת כסף עבור בית עסק זהו דבר מסובך למדי. בדיוק משום כך החלטנו לפשט לכם את העניין ולהסביר לכם את כל הרקע על בחירת מכשירים אלו.