האגפים המקצועיים לגברים ונשים באיגוד הכדורסל, משלימים בימים אלו את לו"ז ההכנות של הנבחרות הצעירות לקיץ הקרוב לקראת אליפויות אירופה השונות. לכל הנבחרות מצפים טורנירי הכנה חזקים ויוקרתיים, כשכמעט כל היריבות הינן מדרג א'. נבחרת הקדטים תפגוש את טורקיה השלישית באירופה בקיץ האחרון ונבחרת הנערות את צרפת סגנית אלופת אירופה. ייתכן שבהמשך יתווספו משחקי אימון נוספים וכמובן שיתקיימו משחקים בין הנבחרות ונגד קבוצות של שחקנים בארץ.

טורניר בינלאומי אחד יתקיים בארץ ב-21-23 ליוני, כשנבחרת העתודה של דן שמיר תארח את הולנד, גאורגיה ורוסיה. שבוע מאוחר יותר תצא העתודה לטורניר ברוזטו איטליה שם תפגוש את הנבחרת המקומית, רוסיה ואוקראינה.לעתודה מצפה אליפות אירופה דרג א' לא קלה, כשתשחק בבית אחד עם ספרד, צרפת ופינלנד המארחת.

לנבחרת הנוער של שרון אברהמי מצפה טורניר יוקרתי מאוד בבילבאו ספרד ב-15-17 ליולי בהשתתפות ספרד (מקום 7 באירופה), רוסיה (מקום 9) ופינלנד. נבחרת הנוער תשחק באליפות אירופה דרג א' בטורקיה בבית אחד עם בוסניה, ליטא ולטביה.

נבחרת הקדטים של דניאל גוט שתנסה לחזור הקיץ לדרג א', תשחק בטיבילסי בין התאריכים 26-28 ליולי, בטורניר עם טורקיה השלישית באירופה בקיץ שעבר, רומניה וגאורגיה המאחרת. הקדטים ישחקו השנה בדרג ב' באליפות שתתקיים בסופיה בולגריה בבית עם אירלנד, מקדוניה, הונגריה, סקוטלנד ואנגליה.

נבחרת העתודה לנשים של שירה העליון, תקיים טורניר הכנה בצ'כיה בין התאריכים 21-24 ליוני, שם תפגוש ארבע יריבות מדרג א' יוון, סרביה, שבדיה, סלובקיה ואת צ'כיה מדרג ב'. העתודה נשים תשחק באליפות אירופה דרג ב' הקיץ שתתקיים בפודגוריצה שם תשחק בבית אחד עם ליטא ובריטניה.

נבחרת הנערות של נמרוד מיטל, שתשחק שנה שנייה ברציפות באליפות אירופה דרג א', תפגוש בטורניר יוקרתי בצרפת בתאריכים 10-12 ליוני, את הנבחרת המארחת סגנית אלופת אירופה, צ'כיה (מקום 6) וקרואטיה (מקום 9). בהנמשך הקיץ אמורה הנבחרת לצאת לטורניר נוסף באיטליה שם ישתתפו ספרד ואיטליה המקומית. נבחרת הנערות תשחק באליפות אירופה דרג א' בהונגריה בבית אחד עם טורקיה, איטליה ורוסיה.

נבחרת הקדטיות של לימור מזרחי תצא לארבעה משחקי אימון שניים בפינלנד ושניים באוסטריה. הנבחרת תשחק באליפות אירופה דרג ב' ברומניה בבית אחד עם אסטוניה, סלובניה, הולנד, אוסטריה וקפריסין.