בשנתיים האחרונות עשרות יערות מאכל ניטעים ברחבי ישראל במטרה ליצור רצף אקולוגי שיספק גם ביטחון תזונתי בר קיימא לתושבי הארץ ולדורות הבאים. בחזון הרחב, מהווה הרצף בישראל נדבך בחגורת יערות מאכל שמתהווה סביב הים התיכון. פרויקט למען שיקום אקולוגי, ביטחון תזונתי, ומעל הכל - לשלום. לחזון זה שותפים כיום אלפי אנשים, מוסדות, ארגונים, בתי ספר, עיריות, מועצות ועוד

כלים
​יער המאכל בקדרון, (צילום: סער אוסטרייכר)
​יער המאכל בקדרון, (צילום: סער אוסטרייכר)

הפורום הישראלי ליערות מאכל יערוך מחר כנס המיועד לבכירים ברשויות המקומיות ובעיריות על מנת לקדם בעירם הקמת יערות מאכל שיבטיחו בעתיד את ביטחונם התזונתי של התושבים, ייצרו אורח חיים שיתופי וקהילות ברות קיימא בתוך העיר הגדולה. הכנס ייפתח בסיור ביער המאכל בשכונת מעוז אביב,תל-אביב.

יער המאכל הוא פרויקט אקולוגי ייחודי וחדשני, שילוב בין שיקום אקולוגי ויצירה של מערכת חקלאית בת-קיימא. היער מניב מזון אורגני ללא צורך בריסוס או בהשקייה, תוך כדיי שיקום הסביבה, וכן מספק ריאה ירוקה ומרחב ציבורי פתוח. בבסיס הרעיון של הפרויקט עומדת האמונה כי ניתן לייצר מערכת אשר תוכל לספק את צרכי האדם והטבע כאחד- ביסוס ביטחון תזונתי בהרמוניה עם הסביבה.

הכנס יפתח בסיור בשכונת "מעוז אביב" שכחלק מהשתתפותה בפרויקט "משכונה קיימת- לשכונה מקיימת" ניטע במקום בשנה האחרונה יער מאכל קהילתי, המדגים כיצד יכול יער מאכל להשתלב בסביבה עירונית וכן את השותפות בין העירייה, תושבים ופעילים יכול לשאת פרי, תרתי משמע.

המושבים הנוספים יוקדשו לענות על כיצד ואיך יוצרים את שיתוף הפעולה בין הגופים השונים, סיפורי מודלים מפרוייקטים ברחבי הארץ...

נמרוד הוכברג, מוביל הקמת יערות מאכל בישראל מטעם "מגמה ירוקה": "יערות מאכל מהוים פתרון נהדר למרחב הציבורי שאין להתעלם ממנו. בישראל יש הזדמנות לקחת את הרעיון כמה צעדים קדימה ולהיות מדינה המובילה בעולם את התחום. כנס יערות המאכל הנוכחי הוא צעד משמעותי לעבר החזון הזה".